iProspect har lanceret platformen OneSearch, der skal optimere både SEO og SEM på tværs af de to discipliner.

Det oplyser selskabet. 

- Søgeintentionen fra forbrugernes side er den samme, om man klikker på et betalt eller ikke-betalt søgeresultat, men for annoncørerne gør det en mærkbar forskel på økonomien, om man klikker på en betalt annonce eller et organisk (ikke-betalt) søgeresultat, siger Morten Bruhn, Managing Director for iProspect Danmark, i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Ifølge iProspect har det ”i mange år været en kendt problematik for annoncører, at SEO og SEM, som selvstændige discipliner, har kannibaliseret hinanden, og dermed gjort det svært, hvis ikke umuligt, at få det optimale ud af sine search-investeringer.”

Det er dette problem, som platformen skal løse. 

Det oplyses, at ”OneSearch-platfomen er blevet testet både nationalt og internationalt, og udover en kundeliste, der allerede inkluderer annoncører som Elgiganten, IKEA, OK, Pandora og mange andre, står Velux også klar i kulissen til at teste platformen.” 

Ifølge iProspect har kunder, der har kørt i platformen, høstet en besparelse på SEM-budgetterne på mellem 10 til 20 procent. 

Det er sket uden, at man er gået på kompromis med antallet af besøgende, konverteringer, salg eller hvad man har målt succes ud fra, oplyser iProspect.

- Men i virkeligheden bør dette ikke ses som en spareøvelse, men i stedet som en optimering af ens marketingbudgetter, siger Thomas Haug Hartmann, der er Executive Director, i pressemeddelelsen. 

Han fortsætter: 

- Ved at reinvestere de sparede kroner og ører i bredere og mere generiske søgeord, kan man for det oprindelige marketingbudget opnå en signifikant forbedring af ens dækning og resultater - om det så er flere klik, bedre konvertering eller flere salg. Og så er det værd at bemærke, at hele processen i platformen kan automatiseres.

En af de annoncører, der har testet platformen, er Elgiganten:

- Vi har via vores samarbejde med iProspect etableret en integreret tilstand mellem vores SEO og SEM, der historisk set har været umulig at skabe. Det opløft, vi har fået i vores salg via både SEO og SEM i de syv måneder, vi har været i gang med OneSearch er uhørt - særligt sat i perspektiv til størrelsen af vores forretning, siger Michael Laursen, der er Team Lead Digital Marketing hos Elgiganten, i meddelelsen. 

Han tilføjer:

- Fra vi igangsatte OneSearch på Elgiganten, har vi på tværs af begge discipliner vækstet forretningen med cirka 40 procent sammenlignet med perioden året før - og det endda i en af de mest konkurrenceprægede brancher.

OneSearch-platformen er udviklet med afsæt i iProspects internationale netværk, men er blevet færdigudviklet i dens nuværende form her i Danmark.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.