Schulstad får nyt design på alle brødposer. Det oplyser bageriet.

I samarbejde med designvirksomheden Everland er der udarbejdet et nyt design. Ifølge en pressemeddelelse igangsættes der samtidig en reduktion af plastforbruget i emballagen. 

Den nye emballage skal gøre det nemmere for forbrugerne at genkende Schulstad på tværs af bageriets tre brødserier "Levebrød", "Det Gode" og "Klassisk". 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Everland blev valgt til opgaven i konkurrence med en række andre bureauer. 

- Som bureau er det fantastisk at få muligheden for at arbejde med så stort et dansk brand, der er folkeeje med rødder tilbage til 1880. Et brød rigtig mange danskere tager frem, når madpakkerne skal smøres, siger Ronnie Erik Greve, der er partner og direktør i Everland, i pressemeddelelsen.

Det nye design er en del af en større repositionering af Schulstad, der blev igangsat i 2017, under det nye pay-off "Naturlig smag på livet". 

Tidligere har Schulstads emballagedesign taget udgangspunkt i selskabets brødserier som "Det Gode" og "Levebrød" og ikke i det samlede Schulstad-brand, men det laves der nu om på. 

- Med afsæt i Schulstads nye kommunikationsplatform, "Naturlig smag på livet", har vi sammen givet brødvarianterne et nyt liv, men med stor respekt for det eksisterende design, så forbrugerne fortsat kan finde yndlingsbrødet på hylden. Vi glæder os til at se de mere end 45 nydesignede poser ude i butikkerne, siger Ronnie Erik Greve.

Schulstads marketingchef, Cecilie Wiingaard, forklarer, at man talte med flere desingvirksomheder, men valget faldt altså på Everland, der ”formåede både at udfordre os og bibeholde genkendeligheden ved vores emballager.” 

- De har løftet vores eksisterende design med respekt for, hvem vi er, og hvor vi kommer fra. Derudover får Schulstad nu en større genkendelighed på tværs af brødserierne. Vi har været meget opmærksomme på ikke at revolutionere porteføljen, men revitalisere den, siger hun i pressemeddelelsen.

Den nye emballage kommer til at spare Schulstad for omkring 100 ton plast om året.

- Vi mindsker vores emballage med en femtedel. Det gør vi ved at reducere folietykkelsen og størrelsen på poserne. Dermed opnår vi en materialebesparelse på 20 procent. Vi har helt enkelt fjernet unødvendig plast til gavn for miljøet, siger Cecilie Wiingaard. 

Den nye emballage bliver udrullet løbende i 2019.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.