dk4 udfaser de spilleannoncører, som ikke har et klart defineret almennyttigt formål, oplyser TV-stationenen.

- Der er ny lovgivning på vej, og vi vil gerne være blandt de første til at flytte os på dette område, som vi kan forstå, der er behov for at stramme op på, forklarer Stig H. Hasner, der er indehaver og direktør for dk4 i en pressemeddelelse.

dk4 oplyser, at det på den anden side af nytår er slut med at se reklamer for en række af de mest markante udbydere af spil og vædemål på TV-stationen. Man vil dog fortsat kunne se reklamer for Danske Spil. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Samlet udgør spilreklamer omkring 10 procent af omsætningen, og ud af dem mister vi cirka de fem procent. Det vil betyde et fald. Jeg tror ikke, vi kan samle det op andre steder, siger Frank Christensen, der er salgsansvarlig hos dk4, til MediaWatch.

Mediets udmelding kommer efter sportsmediet Mediano i sidste uge meddelte, at man i det nye år ikke længere vil indgå partnerskaber med betting- og casino-firmaer og udbydere af kviklån.

En række af de større medier har afvist at følge Medianos beslutning. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.