Hos både Discovery og NENT ser man, ligesom hos TV 2, store muligheder i Addressable TV.
20. februar 2019Målrettede reklamer er det nye sort hos de kommercielle TV-stationer. Et metastudie fortæller, at produktet er ROI-venligt, TV-stationerne høster værdifulde data - og samtidig udfordres mediebureauerne. Men 1:1 er det ikke, erkender TV 2, som Markedsføring har besøgt.
20. februar 2019Arla Foods' Hanne Søndergaard, der i januar blev kåret som Årets CMO 2019, løfter nu sløret for mejerivirksomhedens store satsning i 2019. En satsning som marketing spiller en helt central rolle i .
18. februar 2019Marc Pritchard, Procter & Gambles øverste marketingboss, er ved at forberede sig på en verden uden reklamer og opfordrer marketers verden over til at gøre det samme.
15. februar 2019Nybolig Erhverv, der blev solgt til private investorer i 2017, har fået nyt navn – Nordicals – ny identitet og kommunikation. Bag står et brandbureau med afdelinger i Aalborg, Aarhus og København.
15. februar 2019Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Salling Group A/S, der står bag varehuskæden Bilka, til politiet for vildledende markedsføring. Bilka erkender.
06. februar 2019Et klip fra danske Jørgen Leths art-film ”66 scener fra Amerika” fra 1982 blev eksponeret for en hel verden natten til mandag, da Burger King benyttede det i sin Super Bowl-reklame. Men havde burger-giganten overset en detalje?
04. februar 2019I nat vandt New England Patriots Super Bowl, men hvordan gik det med ”reklame bowl”? Markedsføring bad to danske bureau-profiler om at kigge med og bedømme en stribe spots fra de store annoncører.
04. februar 2019Kohberg samler nu alle sine produkter under det fælles moderbrand og tager hul på en ny kommunikationsplatform med nyt design, nyt slogan og ny reklamefilm. Tre bureauer har hjulpet til - og du kan se den nye film her.
01. februar 2019Håndboldherrernes hovedsponsor fortæller, hvad selskabet indtil nu har fået ud af sponsoratet.
30. januar 2019Der skal tænkes i ny teknologi og nye brugeroplevelser, hvis man vil nå de unge målgrupper, mener man hos Danske Lotteri Spil. Så nu går spilgiganten i markedet med Augmented Reality for Eurojackpot-brandet.
30. januar 2019De er enige om, at guldet kom i hus på overbevisende og flot manér, men derefter begynder uenighederne at vise sig.
28. januar 2019Om en lille uges tid sparkes årets mest sete TV-begivenhed i USA - Super Bowl - i gang, og dermed åbnes et af verdens mest prestigefulde reklame-udstillingsvinduer. Her får du et par bud på årets tendenser.
28. januar 2019A.P. Møller - Mærsk er tilbage på Brand Finances årlige opgørelse over verdens 500 mest værdifulde brands efter et par års fravær. Lego er også med, men rykker ned på listen.
25. januar 2019Folkene bag Reklamelinjen og Tekstlinjen udbyder nu endnu en linje – Contentlinjen - med fokus på udvikling af kreativt indhold til sociale medier. Startskuddet går til marts.
24. januar 2019Nye rapporter viser, at streaming-markedet vokser i Danmark, men flow-tv dominerer fortsat. Spørgsmålet er, hvor længe det fortsætter.
24. januar 2019Hvilke af tidens trends står øverst på dagsordenen for de 200 profiler på årets The M List? Det gør bl.a. Purpose Marketing, hvilket der er flere gode grunde til, forklarer Morten Kjær fra konsulenthuset Clay.
23. januar 2019Sammen med Grey London har Volvo Cars udgivet en børnebog, som skal sætte plast-forurening i verdenshavene på dagsordenen. Men rammer bil-brandet plet - eller er det en om’er? Vi har spurgt to eksperter - og de er ikke helt enige.
22. januar 2019De klassiske marketing-discipliner er under forandring og pres, og det forventes, at nutidens – og fremtidens – marketers har dyb forretningsforståelse, teknisk indsigt, ligesom de skal kunne sætte dagsorden på direktionsgangene, lyder det fra flere sider i anledning af The M List 2019, der nu er lanceret.
21. januar 2019Det er ikke nok at være dygtig. Hvis du arbejder et sted, hvor omdømme og brand er i frit fald, så har du svært ved at blive en del af The M List-selskabet, lyder det fra advisory board-medlem.
21. januar 2019