Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Direktør og partner forlader Magnetix

    Det digitale bureau Magnetix siger fra årsskiftet farvel til Christina Rind Helsbro, CCO og partner.

    21. november 2018
  • Reklame-legende: Færre tests og flere testikler, tak

    En af det 20. århundredes store reklame-personligheder, Jacques Séguéla, er i en alder af 84 år stadig aktiv i ledelsen af kommunikations-koncernen Havas. Fornylig besøgte han Danmark, og Markedsføring mødte ham til en snak om kreativitet - og om branchens største udfordringer.

    19. november 2018
  • Bureau-udfordrer fylder rundt

    En begavet og afholdt mand, der fremhæver holdet og udadtil er ”nærmest lidt jysk”. John Herup, arkitekten bag Orchestra - mediabureauet, der udfordrer de store kæder i Danmark - fylder 50.

    16. november 2018
  • Bureau henter tidligere Weber-profil

    Weber-grillens tidligere globale brand-builder, Stig Pedersen, bliver strategisk chef og partner i det århusianske bureau Aidgency.  

    15. november 2018
  • Her er de rigeste bureauejere

    Der er 401 bureau-millionærer i Danmark, og deres formue er forøget med 27 pct. på bare ét år. De to rigeste er fortsat Jan Duckert og Jesper Kunde, men der er sket en del rokader på årets top-12 liste.

    09. november 2018
  • Bank-profil i stafet: Denne bureau-disciplin synger på sidste vers

    Hver fredag slutter en marketing-profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det Saxo Banks Global Head of Brand, Content and Design, Mads Cramer, der er blevet sendt til tasterne af Lars Mejer fra FRIDAY med spørgsmålet: I er en del af trenden med at in-house. Er leadbureauet som koncept dødt?

    09. november 2018
  • Bureau-gruppe napper Magnetix-profil

    I kølvandet på forårets fusion mellem Zupa og Agency Spring er flere seniorprofiler kommet til. Senest har man hentet Susanne Rydahl Drost ind. Hun kommer fra en stilling som strategidirektør hos Magnetix.

    08. november 2018
  • Direktør efter penis-ballade: Det ligner spekulation

    Et foto med en tegning af en penis har skabt heftig debat, siden kunstneren Suste Bonnén langede ud efter busselskabet Movia. Central direktør mener, at det hele ligner spekulation, mens Movia oplyser, at man først blev opmærksom på reklamen, da en landsdækkende avis kontaktede selskabet.

    05. november 2018
  • Ditlev Ahlefeldt-Laurvig: Derfor vender jeg hjem

    Ditlev Ahlefeldt-Laurvig har netop forladt et topjob i Europas reklamehovedstad, London, for at blive ny CEO for det Egmont Publishing-kontrollerede Very Patchwork. Her forklarer han hvorfor. 

    05. november 2018
  • Egmont-bureau får ny CEO

    Martin Olesen forlader CEO-posten i det Egmont Publishing-kontrollerede bureau Very Patchwork, og overlader hjørnekontoret til Ditlev Ahlefeldt-Laurvig, der netop er vendt hjem til Danmark efter syv år i London hos bl.a. Ogilvy.

    05. november 2018
  • Ekspert efter dom: Jeg ville være betænkelig ved at indgå et sponsorat med ham

    Fredagens dom kan få sponsor-konsekvenser for Nicklas Bendtner, vurderer ekspert i personlig branding. 

    02. november 2018
  • PR-profil i stafet: Bredgade-tyren er passé

    Hver fredag slutter en marketing-profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det FRIDAY’s Lars Mejer, der er blevet sendt til tasterne af Jonas Sylvest fra Hjaltelin Stahl med spørgsmålet: Hva’ så Lars Mejer, ville du i virkeligheden hellere have været en ægte reklamekanon?...

    02. november 2018
  • Alice Monberg er færdig i Bilka

    Alice Monberg er fratrådt stillingen som marketingdirektør hos Bilka. Jagten på en afløser er indledt.

    01. november 2018
  • Bureaustifter efter 15 år: Her er op- og nedturene

    Det begyndte med én mand i en dagligstue på Østerbro i 2003, men i dag – 15 år senere – er Radius vokset til et af landets største kommunikationsbureuaer. Stifter Nicolaj Taudorf Andersen fortæller her om udviklingen.

    01. november 2018
  • Fødsel og The M List: Mit livs bedste weekend

    En "kaotisk" weekend har været den bedste nogensinde, fortæller The M List-profil, der har delt årets måske sødeste historie på LinkedIn.

    30. oktober 2018
  • Bureau henter ny direktør hos Aller

    Fusionsbureauet Nordlid styrker ledelsen med en kommerciel direktør. Han kommer senest fra en stilling som udviklingsdirektør hos Aller og har desuden erfaring fra bl.a. Dentsu Aegis, Hjaltelin Stahl og Brandhouse.

    29. oktober 2018
  • Nu har The M List-profilerne fået besked: Her er de første reaktioner

    Marketing-profilerne, der er sluppet igennem nåleøjet til 2019-udgaven af bogen The M List, har nu fået besked. Det er blandt andet blevet fejret på LinkedIn. Se et udpluk af reaktionerne her. 

    29. oktober 2018
  • HS-chef i stafet: Vægten i morges... Av av av

    Hver fredag slutter en marketing-profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det Hjaltelin Stahls CBDO, Jonas Sylvest, der er blevet sendt til tasterne af Steffen Blauenfeldt Otkjær, som i sidste uge stillede spørgsmålet: I har gjort det godt længe. Og mere vil jo som bekendt have mere. Så tror du, at jeres danske model kan eksporteres?

    26. oktober 2018
  • Lars Silberbauer: Derfor forlader jeg Lego

    Gennem mere end syv år har Lars Silberbauer og hans team bygget en social media-succes uden sidestykke for den danske legetøjs-koncern Lego Group. Nu rykker han til MTV, New York og nye udfordringer - her fortæller han hvorfor.

    24. oktober 2018
  • Lego-direktør til topjob hos MTV

    Lego Groups Global Director of Social Media & Video, Lars Silberbauer, forlader legetøjsgiganten til fordel for et job som Senior VP for MTV Digital Studios.

    23. oktober 2018