Blot et par måneder efter, at Casper Hyldekvist og Thomas Juul-Dam tiltrådte som ny ledelse i kommunikations- og reklamebureauet Primetime, henter bureauet nu en erfaren analyseprofil ind.

Det drejer sig om Jesper Claus Larsen, der 1. august tiltræder stillingen som Head of Insights and Behaviour.

Han kommer fra analysehuset DMA Research, hvor han siden 2016 har været Director og partner. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Jesper Claus Larsen får hos Primetime ansvaret for at drive bureauets rådgivning inden for indsigter, adfærdsdesign, analyse og evidensbaseret rådgivning, og ham er de godt tilfredse med at få ombord:

- Vi er meget glade for at tiltrække en profil som Jesper, der er en af de bedste i landet inden for sit område, siger Managing Partner, Casper Hyldekvist, i en pressemeddelelse. 

Tidligere analysechef for S 

Han tilføjer:

- Vi lever af at levere viden og indsigt til vores kunder inden for et bredt felt af kommunikationsydelser, og med Jesper får vi en person ombord, som i mere end 20 år har omsat data, viden og informationer til indsigter, strategi, forretningsudvikling og kommunikation. Han vil klart styrke vores evne til at skabe værdi for kunderne.

Før tiden som Director og Partner hos DMA Research var Jesper Claus Larsen analysechef for Socialdemokratiet på Christiansborg, hvor han blandt andet havde ansvaret for meningsmålinger og fokusgrupper i forbindelse med valgkampe. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Han har en kandidatgrad i statskundskab fra Københavns Universitet og er tilknyttet Danmarks Medie- og Journalisthøjskole som ekstern lektor og underviser i politisk kommunikation og kampagne – og har desuden tidligere været chefrådgiver hos Advice og stabschef hos PostNord.

Endelig er han vært på podcasten ”Pollster” og optræder af og til som kommentator på både DR og TV2 – for eksempel i programmet ”Kampagnesporet” på TV2 NEWS under den seneste valgkamp.