Efter næsten fem år hos Bang & Olufsen har Anton Greiffenberg valgt at forlade Struer-virksomheden til fordel for jobbet som Global PR Campaign Director hos momondo, der er en del af rejse-metasøgemaskinen KAYAK.

Her skal han løfte kendskabet til momondos brand på globalt plan: 

- Det er en drømmeposition og en mulighed, jeg ikke kunne sige nej til. Jeg har været på en ret utrolig rejse med Bang &Olufsen, og nu glæder jeg mig til at være med til at løfte et andet og mindst lige så spændende brand, siger Anton Greiffenberg.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Stillingen som Global PR Campaign Director er nyoprettet og rummer ud over PR også strategiske og kreative aspekter, forklarer Julie Pedersen, VP, PR for momondo: 

- Vi opererer globalt som del af en gruppe med en bred vifte af brands, og Anton kommer til at spille en central rolle i at udbrede kendskabet på tværs af alle vores markeder, siger hun.

Og det er en erfaren herre, momondo har fået med på holdet.

Bureau og brand-erfaring

Karrieren startede på reklamebureauet, der dengang her DDB Copenhagen, hvor titlen var copywriter, siden gik turen til Republica og senere Hello Group, og i 2009 blev Anton Greiffenberg Country Manager i MSLGROUP.

Her sad han frem til 2014, hvor Bang & Olufsen lokkede med jobbet som Global PR & Communication Manager for B&O PLAY.

Her var han med til at skabe en kommerciel succes - og et stærkt brand, som i sin levetid bl.a. gjorde sig bemærket ved at udvikle podcasts, et magasin, lys-installation på MoMa - og ikke mindst samarbejder med forskellige brands som eksempelvis mikro-bryggeriet Mikkeller og Heartland Festival.

- Det var en fantastisk tid, og jeg har været meget heldig at være med på rejsen med B&O PLAY. Vi gik fra succes til succes, vi voksede - og der var nærmest en start up-følelse i PLAY-teamet dengang, fortæller Anton Greiffenberg.

”Jeg tager meget med mig”

Sidste år valgte Bang & Olufsens ledelse imidlertid at vende tilbage til en one brand-strategy. En beslutning, der set udefra kunne virke besynderlig, da PLAY-brandet ifølge 2018-regnskabet stod for næsten halvdelen af Struer-koncernens omsætning 

- Men det gav på sin vis alligevel mening, for det var en udfordring at kommunikere to næsten enslydende brands med hver deres portefølje - især i udlandet, siger Anton Greiffenberg.

Spillede beslutningen om at nedlægge PLAY en rolle for din egen beslutning om at stoppe?

- Det var ikke afgørende. Men når det så er sagt, så vil jeg ikke lægge skjul på, at der var udfordringer, for det er der jo altid, man skal forene to forskellige kulturer. Det tager tid. Og det er sagt i anerkendelse. Det er ikke en nem proces. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Hvad tager du med dig fra jobbet hos Bang & Olufsen?

- Meget. Der startede jeg jo på bar bund og skulle bygge en hel international PR-organisation op. Siden fulgte en proces med at forene to brand-kulturer, og det var enormt lærerigt. 

- Det er erfaringer, jeg kan bruge i mit nye job, siger Anton Greiffenberg og henviser til, at momondo er en del af Kayak - et af verdens største rejsesøgemaskiner – som igen er en del af Booking Holdings med flere andre brands.

Hvordan?

- Jeg bliver hos momondo en del af en virksomhed, hvor flere forskellige brands agerer med hver deres styrker på hver deres markeder. Det er i sig selv en super-spændende udfordring, siger Anton Greiffenberg.

Vi ses i Cannes

I sit nye job bliver Anton Greiffenberg en del af det team, der ledes af Julie Pedersen, der er VP, PR hos momondo, og det glæder han sig til:

- Det er jo fedt at arbejde med et globalt brand. Det giver en ekstra dimension, og du kan se det i øjnene på dem, du har med at gøre: Journalister, influencere, butikker, kollegaer, alle. Bang & Olufsen er et fedt brand – det samme er momondo. Så jeg er så privilegeret, at jeg går fra et dansk superbrand til et andet.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER - KLIK HER.

Og hvornår er du så en succes i det nye job?

- Godt spørgsmål. Nu er det jo en ny stilling, så jeg kan ikke måle mig op mod en forgænger, men hvis jeg skal sætte ord på mine egne forventninger og ambitioner, så er jeg ikke i tvivl.

- Så er jeg en succes, når jeg har været med til at levere noget, der kan måle sig med den succes, momondo havde med The DNA Journey. Så jeg håber, vi ses igen i Cannes til næste år, slutter Anton Greiffenberg med et smil.