Nordlid styrker ledelsen med ansættelse af den 44-årige Andreas Hansen, der skal være kommerciel direktør.

Andreas Hansen kommer senest fra en stilling som udviklingsdirektør hos Aller og har samtidig erfaring fra flere bureauer.

Bl.a. var han i en årrække hos Dentsu Aegis Network, senest som managing director hos Isobar, og tidligere har han været client service director hos Hjaltelin Stahl, CCO hos J. Walter Thompson og director hos Brandhouse.

Ifølge Nordlids CEO, Lasse Christensen, er ansættelsen af en kommerciel direktør en konsekvens af, at bureauet i stigende grad arbejder i spændet mellem forretningsudvikling og de mere klassiske marketingdiscipliner:

Større krav til bureauer

- De kunder og projekter, vi lander, har en mere integreret karakter end tidligere. Opgaverne er forankret i direktionen og kræver en højere grad af forretningsforståelse, fordi de strækker sig ud i flere afdelinger hos kunden, siger Lasse Christensen og tilføjer:

- Det er ikke nok at lave et fedt branding- og positioneringsprojekt, kunderne skal også kunne levere på deres ”løfte”. Det stiller større krav til os som bureau, og derfor var det et naturligt næste skridt for os at trække en kapacitet som Andreas ind.

Nordlid blev født i slutningen af 2016, da direct marketing-bureauet RelationshusetGekko fusionerede med marketing automation-bureauet Increase.

Og ifølge CMO trendanalysen fra MyResearch ser bureauet ud til at være på vej frem i annoncørernes bevidsthed. Men det kan blive endnu bedre med ansættelsen af Andreas Hansen, mener Lasse Christensen.

En platform af data og indsigter

- Fremtidens bureau er drevet af en dybere forretningsforståelse end den, de traditionelle reklamebureauer typisk har haft. Det peger den seneste MyImage analyse også på. Med ansættelsen af Andreas Hansen forventer vi yderligere at styrke os i netop den disciplin, siger Nordlids CEO.

Hovedpersonen selv, der starter i sit nye job 1. november, siger om baggrunden for, at han har takket ja til det nye job:

- Jeg synes, det er spændende at komme til at arbejde på et bureau, hvor kreativitet, teknologi og grundlæggende forretningsforståelse står på en platform af data og indsigter.

- Den moderne forbruger kalder på en helt anden type af markedsføring end tidligere og det betyder, at vi som bureau skal forstå vores kunders forretning både dybere og bredere for at konstruere den helt rigtige og mest effektive kunderejse.