Kommunikationsbureauet BOLDT, der har afdelinger i Bruxelles, Oslo og Zürich, rykker nu ind på det danske marked.

Det sker med ansættelsen af Nikolaj Buchardt, der tidligere bl.a. har været CEO for WPP-bureauerne Burson-Marsteller og det kortlivede Halo.agency herhjemme.

Dertil omfatter CV'et bl.a. ansættelser som CCO for Geelmuyden Kiese, direktør og partner i Mannov og COO hos Holm Kommunikation.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hos BOLDT får Nikolaj Buchardt titel af Senior Advisor, og ansættelsen er en følge af nordisk fremgang for bureauet, lyder det fra Morten Pettersen, partner i BOLDT og leder af BOLDT Nordics, i en pressemeddelelse.

Han kender Nikolaj Buchardt ganske godt, da han er tidligere mangeårig leder af Burson-Marstellers norske forretning.

- Vi glæder os over at arbejde sammen med Nikolaj igen. Han har skabt og sluppet mange strategiske kommunikationsplatforme fri for kunder inden for bl.a. retail, food, drinks, pharma- og transport-branchen, siger han og fastslår, at Nikolaj Buchardt er en af dem, der ”forstår den kritiske forbindelse mellem forretningsstrategi og kommunikation”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER

Nikolaj Buchardt selv ser frem til den nye udfordring i en tid, hvor ”et stærkt sammenhængende purpose bør være omdrejningspunktet i alle virksomheders kommunikation”.

- At være forberedt på kommende problemer og at beskytte sit omdømme bør derfor være nøglefokus for alle, der har ansvar for at rykke virksomheder fremad. Mit arbejde med BOLDT bliver en fremragende mulighed for at hjælpe virksomheder med netop det, siger han.

BOLDT blev etableret i 2017 af den tidligere europæiske CEO for WPP-bureauet Burson-Marsteller, Jeremy Galbraith, og Michael van Hulten, tidligere leder af det hollandske socialdemokrati og medlem af Europaparlamentet.