Jesper Lykkegaard Halliday, der tidligere bl.a. har gjort sig bemærket som marketingdirektør for Sitecore, blev for 10 måneder siden hentet til aarhusianske softwareselskab Colibo som ny CMO.

Nu bliver han også investor og partner i det unge startup, der bl.a. har tidligere Sitecore-investor Stig Hølledig med i investorkreds og bestyrelse.

- Man kan naturligvis diskutere, hvorvidt det ikke er tidligt at købe sig ind. Men dels fik jeg muligheden og dels ser en funklende stjerne af et tech-startup, som jeg bare tror på, lyder det bl.a. fra Jesper Lykkegaard Halliday i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Colibo har modtaget kapital fra Vækstfonden og et konsortium af danske Business Angels, men det er ikke ensbetydende med høje burn-rates i softwareselskabet.

- Colibo har siden etableringen i december 2016 haft øjnene fast rettet mod bæredygtig vækst, og det seneste regnskab viser, at man i den grad kan stå på egne ben. Det finder jeg både vigtigt og sundt, siger Jesper Lykkegaard Halliday. 

Klar til internationalisering

Jesper Halliday kan også fortælle, at Colibo har fået ganske godt fat på det kommunale marked. Derudover kan selskabet skrive en række fagforeninger, a-kasser og virksomheder som Comwell Hotels, Messecenter Herning og ITD på kundelisten.

Software-startuppen har også fået hul på det norske marked, og Jesper Lykkegaard Halliday ser frem til at skrue yderligere op for internationaliseringen:

- Nu skal den have mere gas uden for landets grænser. Der kommer løbende leads ind fra alle mulige lande uden vi gør ret meget, så jeg glæder mig som et lille barn til at trykke på internationaliseringsknappen, slutter Colibos CMO og nye investor og partner.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.