Michael Ingemann, hidtidig Chief Digital Officer i IPG Mediabrands i Norden, er tiltrådt som ny direktør for Cadreon i Canada.

Cadreon er IPG Mediabrands’ AdTech-enhed omfattende godt 50 medarbejdere på Toronto-kontoret, hvor mediebureaunetværket har sit canadiske hovedkvarter med i alt ca. 500 ansatte.

Michael Ingemann kom til IPG Mediabrands i februar 2016 fra en stilling som digital marketingdirektør i bureauet Impact, der er specialister i e-handel.

Før det var han tech-iværksætter og søsatte webbutikkerne Rigtig Kaffe og GoShopping.

Mere tech- end bureaumand

- Jeg er ikke født og opvokset på mediabureau. Jeg er ikke hentet over Atlanten til at være den bedste til programmatisk medieindkøb. Jeg er hentet over til at flytte og innovere vores forretning, lyder det fra Michael Ingemann i en pressemeddelelse.

- I den sammenhæng spiller min tech-baggrund sikkert en rolle. I vores dialog har den internationale ledelse kvitteret for den agile tankegang i Danmark, og Norden er generelt velanset i netværket for at turde prøve nye ting, fortsætter han.

Michael Ingemann bliver en del af direktionen i Mediabrands Canada sammen med repræsentanter for andre af gruppens brands, som Initiative, UM, Reprise og Magna.

Markedsføring har forgæves forsøgt at få fat i Michael Ingemann de seneste dage, men han er travlt beskæftiget i sit nye job.