Det må siges at være et relativt hurtigt karrierehop, den tidligere Patchwork- og Belong-direktør, Martin Olesen, har taget hos den børsnoterede, franske bureaukoncern Artefact.

I juni tiltrådte han en stilling som Business Development Director, og nu rykker han op og får som Managing Director det øverste ansvar for at videreudvikle den nordiske forretning.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Opgaven er naturligvis vækst, men også at sikre en position i markedet, hvor fokus er at supplere de eksisterende marketing-ydelser med rådgivning omkring data og værdiskabelse. 

- Det er en opgave jeg glæder mig virkelig meget til, og det er personligt bekræftende at finde ud af, at mine kompetencer også kan bruges i et bureau, jeg ikke selv har været med til at starte, lyder det fra den nye Artefact-direktør.

Han har i øvrigt også erfaring med sig fra ”den anden side af bordet”, idet han gennem godt seks år arbejde med salg og marketing hos Carlsberg, inden han i 2008 blev co-founder & Group CEO hos Patchwork.

Klar til at vokse efter svære år

Siden en international fusion og et navneskifte fra Netbooster til Artefact i 2017, har man hos Artefact Nordics været i gang med en tilpasning af organisationen – herunder et frasalg af en forretningsenhed, der havde fokus på affiliate marketing. 

Samlet set har det kostet både på top- og bundlinje, men nu er bureauet klar til igen at vokse, lyder det fra den nye direktør.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Ambitionen er også i Norden at udfordre både konsulentvirksomheder og marketing-bureauerne, og det kræver en vis portion selvtillid, siger Martin Olesen og tilføjer, at den selvtillid helt sikkert er der:

- Det faktum at vi, på tværs af vores 20 kontorer, kan vinde priser for et AI-baseret loyalitetskoncept for Heineken og en digital lanceringskampagne for Kenzo, samtidig med at vi leverer strategisk data-rådgivning til Samsung globalt, giver en god fornemmelse af bredden og niveauet.

Forventer flere folk

I sin nye stilling kommer Martin Olesen til at referere til Lennert de Rijk, der er CEO for Benelux & Nordics, og han glæder sig over, at Martin Olesen har takket ja til udfordringen: 

- Martin har stor erfaring med at bygge teams i en vækstvirksomhed. Jeg er sikker på, at hans store drive og energi, kombineret med det i forvejen stærke nordiske team, er formlen til at udvikle forretningen, lyder det fra Lennert de Rijk i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Artefact Nordics består i dag af omkring 40 medarbejdere, og bureauet forventer ifølge meddelelsen at teamet kommer til at vokse i den kommende periode. 

Den nordiske ledergruppe består fremover af Martin Olesen, Managing Director, Jakob Snedled, Nordic Studio Director, og Lars Jacobsen, Nordic CFO.