Med otte nye netværk giver Dansk Markedsføring nu foreningens medlemmer nye muligheder for at udvikle sig sammen med andre.  

Et af netværkene har titlen ”Klimatosset Markedsføring & Branding”, og det er Kristoffer Gandsager, Creative Director, Crispin Porter + Bogusky, der er netværkschef.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hvad er marketings største udfordring i 2020, når det handler om bæredygtig marketing? 

- Det er først og fremmest at forstå, hvordan vi i vores branche bidrager til at løse klimakrisen. De fleste vil gerne. De færreste ved hvordan. Det, synes jeg, er den åbenlyse, men største udfordring. 

Hvad kan du med din baggrund og dit karriereforløb bidrage med?

- Jeg har igennem de seneste år arbejdet på internationale bæredygtighedsprojekter for  brands som Carlsberg og IKEA. Men det absolut vigtigste, jeg kan bidrage med,  er et  oprigtigt ønske om at få besvaret nogle spørgsmål, som: Hvordan bliver bæredygtighed en endnu mere naturlig del af  vores arbejde med  branding og marketing? 

Hvorfor er der brug for det netværk, som du står i  spidsen for? 

- Der er brug for, at vi  undersøger og diskuterer, hvordan vi løser klimaudfordringerne smartest. Min frygt er, at branchens  svar bliver gimmicks og green washing. Det vil  ikke kun være skadeligt for klimaet  - men også for branchens troværdighed og relevans i  fremtiden. Jeg ser en kæmpe mulighed for, at vi kan gøre en  forskel og skabe nogle  super stærke brands , som medarbejdere, kunder og samfundet  generelt respekterer og engagerer sig i.  

MANGLER DU INPUT TIL AT SKABE ET FORMÅLSDREVET BRAND? SÅ DELTAG PÅ DIGITAL COPENHAGEN.

De første netværksmøder bliver afholdt 24. januar 2020 - dagen, hvor The M List lanceres og Årets CMO kåres. 

Hvis du ønsker at blive medlem af et eller flere netværk, så læs mere og tilmeld dig på markedsforing.dk/netvaerk. Eller ring til direktør Thomas Wahl på 22 55 72 44 og tag en snak om hvilket netværk, der passer bedst til dig.