Publicistisk chef i Danske Medier, Jesper Jürgensen, skifter 1. november til en stilling som rådgiver i Egmonts Corporate Communications og Public Affairs-afdeling. 

Det oplyses i en pressemeddelelse, hvor det videre oplyses, at Jesper Jürgensen får et særligt ansvar for Egmont Publishing, hvor han skal varetage pressehåndtering, kommunikation og rådgivning. 

Egmont oplyser, at afdelingen er ansvarlig for Egmonts eksterne og interne kommunikation, herunder kanaler, visuel identitet, brands og logo, presse og public affairs.

- Jeg glæder mig til at blive en del af Egmont, der er Danmarks største mediekoncern og er på en spændende vækstmission. Det er motiverende at skulle arbejde i en erhvervsdrivende fond, hvor overskuddet geninvesteres i medieforretningen og 100 millioner kroner hvert år bruges til at hjælpe børn og unge, siger Jesper Jürgensen i meddelelsen.

Han fortsætter: 

- Etablerede medietitler forandrer sig og nye forretningsområder udvikles, og det bliver en spændende og udfordrende opgave at skulle bidrage med stærk kommunikation og interessevaretagelse, der understøtter forretningen.

Jesper Jürgensen er oprindeligt uddannet folkeskolelærer med en tillægsuddannelse i journalistik. Han har arbejdet som journalist og redaktionschef på blandt andet dagbladet Information, ligesom han har været ansat på Markedsføring, mens han i en årrække var informationschef i Discovery Networks Danmark. Senest har han været Publicistisk chef i Danske Medier og kommunikationschef i Dansk Golf Union.

Jesper Jürgensen tiltrådte stillingen som publicistisk chef hos Danske Medier i januar i år.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.