Årets buzz word... Og hvad betyder det?

– Purpose. Marketingfolkenes måde at sige Public Relations og samfundskommunikation på. Men som så meget andet har de taget det for langt.

Årets mest overraskende jobskifte?

– Vestager som DI-direktør. (Ja, det kommer til at ske) eller Tommy Ahlers som minister.

Årets mest overvurderede trend?

– AI og Machine Learning og teknologiens indflydelse på vores branche på den korte bane. Der er langt til tech-løsninger, der både kan justere for følelser, branchekompleksitet og stakeholderbilleder.

Årets mest positive overraskelse?

– Graverne i journaliststanden. Den fjerde statsmagt er virkelig kommet stærkt tilbage.

Hvilket marketing– eller reklame-element får sit gennembrud under valgkampen?

– Social-videoer med negative campaigning. Sidste valgkamp svømmede over med delbare infografikker – nu er der lagt op til bidske sammenklippede videoer, som vi kender fra USA. S er allerede startet med Mogens Lykketoft og Skat, men det er kun begyndelsen.

LÆS OGSÅ: OGILVY-BOSS: OMNICHANNEL ER ÅRETS BUZZWORD.

Hvilken teknologi kommer på alles læber?

– Den der ikke er opfundet endnu. Mon ikke der kommer en arvtager til Snapchat blandt de helt unge.

Hvilken type brands får det svært?

– De brands der ikke evner at engagere sig i det omkringliggende samfund.

Hvorfor bliver 2019 bedre end 2018?

– Fordi der er valgkamp. Det er fredags-slik for kommunikationsfolk.