Det oplyser Gyldendal i en pressemeddelelse.

Karen Bender, som senest var e-commerce - og marketingdirektør i Københavns Lufthavn, og tidligere bl.a. har været nordisk marketingdirektør for Unilever og været i spil til æren som Årets CMO, er blevet ansat som ny kommerciel direktør.

Ansættelsen hænger sammen med en ny struktur, der skal dele Gyldendal op i en "redaktionel søjle" og en "markedsvendt søjle".

- Med den nye organisation styrker og forenkler vi på en og samme gang forlagets virke, siger Gyldendals administrerende direktør, Morten Hesseldahl, i pressemeddelelsen.

- Vi skal være meget klogere på, hvor og hvordan vi møder vores læsere og samtidig forbedre vores digitale markedsføringsindsats. Det er jeg sikker på, at Karen er den helt rette til at hjælpe os med, fortsætter han.

Karen Bender tiltræder i sit nye job 15. oktober 2018.

Gyldendal hyrede i øvrigt også en ny marketingchef, Loa Brix, i marts.

jml