Den danske audio- og designvirksomhed Bang & Olufsen (B&O) har fundet afløseren for Jens Jermiin, der forlod posten som VP, Global Marketing, den 1. februar.

Ny på posten er Pia Kleist, der kom til Struer-virksomheden i 2011. Hun har senest været VP for Global Brand Partnering.

Pia Kleist bliver VP for såvel Global Marketing som ”Licensing”, der er B&O’s afdeling for brandede partnerskaber.

Hvad skyldes det?

 - Der er rigtig gode synergier i at lægge de to enheder sammen. For et brand som vores handler meget af marketingarbejdet om at øge awareness og kendskab til brandet, hvilket vores partnerskaber med store globale virksomheder som HP og Harman International er med til at sikre, siger Pia Kleist.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Står selv for det meste

B&O håndterer i dag selv en stor del af marketingarbejdet i en afdeling, der består af godt 30 medarbejdere.

Dertil kommer 10 medarbejdere, der i dag arbejder med brandede partnerskaber, så Pia Kleist kommer til at stå i spidsen for en samlet enhed på 40 medarbejdere. Og hun har to klare målsætninger:

- Det første er, at vi skal øge salget med mindst 10 pct. årligt, og det andet – der er lidt mere på den lange bane – er, at vi skal blive det mest eftertragtede audiobrand i verden, siger Pia Kleist.

Her spiller marketing-indsatsen naturligvis en afgørende rolle, og for B&O foregår det primært via aktivering af de nævnte partnerskaber via PR, en omfattende SoMe-indsats og aktiviteter ude i de butikker, der forhandler det danske audiobrands produkter.

- Dertil kommer vores nye eCommerce-platform, som snart går i luften. Den har vi store forventninger til, og målet er at sikre såvel eksisterende som potentielle B&O-kunder en bedre oplevelse med brandet online end tidligere, siger B&O’s nye marketingspids.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Masser af bureau-erfaring

Pia Kleist kom til B&O efter en del år i den danske og nordiske mediebureaubranche, hvor hun bl.a. beklædte poster som strategisk direktør i OMD, COO I OMG Nordic og Nordic director i OMD Nordic, så hun kender den del af branchen indgående.

- Vi samarbejder i dag med OMD på mediebureaufronten. De kommer særligt i spil, når vi indimellem bevæger os væk fra vores Earned og Owned Media-strategi og kører kampagner i betalte medier, siger Pia Kleist.

På det kreative område samarbejder B&O med en stribe bureauer i såvel ind- som udland. Det globale leadbureau er Wednesday.

Pia Kleist begyndte i sit nye job d. 1. februar.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.