Den 50-årige Nicolai Stahl, der er medstifter, partner og som nu har titel af Chief Creative Officer hos Hjaltelin Stahl, har fået en ”højre hånd” i Simon Engstrøm, der er begyndt i sin nye stilling hos reklamebureauet. 

Hvorfor har du brug for en højre hånd?

- Vi har en vanvittig kreativ afdeling - den er stor, og der er mange forskellige kompetencer. Vi har mange kunder, og man kan ikke være alle steder på en gang. Jeg er sikker på, at Simon er den rigtige til opgaven, fordi han både har været på store bureauer og har haft sit eget, siger Nicolai Stahl.

 Simon Engstrøm har de seneste måneder været tilknyttet Hjaltelin Stahl som freelancer, men er nu landet i en fast stilling.

- Simon har den kreative og menneskelige profil, jeg længe har søgt som min højre hånd, siger Nicolai Stahl.

Hvordan bliver jeres arbejdsfordeling?

- Jeg har fuld tiltro til hans dømmekraft. Han har mandatet, når jeg ikke er der. Og det er meget rart for alle parter.

Man vil kunne se det her som et tegn på, at du er på vej ud?

- Jeg har aldrig været mere all in, end jeg er nu, på tværs af alt vi laver på bureauet. Jeg elsker, at vi er blevet så store. Vi skal være nogle flere. Og nej, jeg har ikke sluppet gashåndtaget, siger Nicolai Stahl.

Simon Engstrøm har nu titel af Executive Creative Director - Nicolai Stahls tidligere titel - ligesom Simon Engstrøm er trådt ”fuldgyldigt ind som en del af ledelsen på bureauet.” Partner er han dog ikke, oplyser bureauet. 

De seneste syv år har Simon Engstrøm drevet bureauet Seligemig, som med hans tiltræden hos Hjaltelin Stahl ikke tager nye kunder ind. Eksisterende kunder arbejder man dog videre med.

Før tiden som selvstændig huserede Simon Engstrøm bl.a. i store bureauer som Young & Rubicam og Grey, så han kender også denne del af bureaubranchen ganske godt.

Hvordan kom du til Hjaltelin Stahl?

- Jeg begyndte faktisk først i en konsulentrolle, hvor jeg var med til at etablere et idelaboratorium, Ignition Lab. Undervejs fandt jeg ud af, at jeg trivedes rigtigt godt med de 45 kreative på bureauet, siger Simon Engstrøm.

- Det er jo noget helt andet end Seligemig størrelsesmæssigt, men stemningen minder meget om den, jeg kan lide og kender, så da tilbuddet om en fast rolle som Executive Creative Director kom, tøvede jeg ikke, siger Simon Engstrøm.

Det tiltaler ham især, at Hjaltelin Stahl med 150 medarbejdere er et stort dansk bureau, der vel at mærke ikke er en del af et stort, internationalt bureaunetværk.

- Der er ingen snærende kreative bånd fra udlandet, og jeg ser frem til at gøre en forskel på bureauet som Nicolai Stahls højre hånd, slutter Simon Engstrøm.