Det bliver en marketingprofil med mange års erfaring med lyd, der nu får ansvaret for marketing og kommunikation i en af ejendomsmæglerbranchens mest kendte og omtalte kæder, Home.

Han hedder Mikkel Braae-Andersen, og han har gennem de seneste godt syv år været CMO i Hi-Fi Klubben, der – ud over at bevæge sig rundt i en noget anderledes branche – alligevel er en virksomhed med flere berøringsflader til Home: Her skal også arbejdes med franchiseforretninger, flere markeder og hård konkurrence.

Mikkel Braae-Andersen afløser Mads Ellegaard, der er fratrådt stillingen som relationschef, marketing & kommunikationschef hos Home efter godt syv år. 

Den nye Home-CMO  har siden 1998 haft direktørstillinger i Lego, det tidligere fusionsbureau Zupa Recommended, Aarhus Teater - og siden 2010 har han altså været CMO for Hi-Fi Klubben, hvor han havde ansvaret for relations-markedsføring, en kundeklub på knap en million ganske dedikerede medlemmer, digitalt drevet markedsføring, butiksudvikling og e-commerce.

Respekt og ihærdighed

Selv skriver den nye marketing- og kommunikationschef i Home-kæden på LinkedIn, følgende:

- Efter 7½ år i den gode lyds tjeneste i Hi-Fi Klubben, er tiden nu inde til at løfte sløret for mit næste virke - CMO / Marketing- og kommunikationschef i home a/s. Efter nogle dage på hovedkontoret i Aarhus, er jeg helt blæst bagover... Søde kollegaer og en særdeles professionel velkomst og onboarding proces. Jeg glæder mig så meget til at give den gas i den røde trøje!

Mikkel Braae-Andersen erkender dog, at han sætter sig i stolen med respekt:  

- Jeg har ikke dybt kendskab til mæglerbranchen, men min oplevelse set udefra er, at Home allerede nu har det bedste, stærkeste og mest interessante brand, så jeg går både ydmyg og med stor ihærdighed til opgaven med at udvikle Home yderligere, siger han og tilføjer, at han ikke kommer til at sidde stille på kontoret i Aarhus:

- Nu skal jeg først og fremmest lære mine nye kolleger og medarbejderne i afdelingen at kende, og allerede i denne uge tager jeg på besøg hos en række af homes godt 100 franchisetagere. Det ser jeg frem til.

Home-kæden har 166 boligbutikker, otte erhvervscentre og mere end 900 medarbejdere over hele landet.