Michael Sørensen er ny mand i spidsen for marketing og filmbooking hos Nordisk Film Biografer Danmark.

Han får titel af Head of Marketing & Film, en nyoprettet stilling, og han får det overordnede ansvar for at ”styrke gæsternes oplevelse af Nordisk Film Biografer som Danmarks stærkeste biografbrand”, skriver Egmont i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Med sig i bagagen har Michael Sørensen mere end 10 års erfaring fra oplevelsesindustrien, idet han siden 2008 har arbejdet med global marketing og produktudvikling i LEGO-koncernen.

Senest som Marketing Director, Account Management & Strategy, i LEGO Agency i USA – tidligere som bl.a. Brand Director i Tyskland.

Nye kompetencer

Nordisk Film Biografer er med 23 biografer over hele landet Danmarks største biografkæde og adm. direktør, Casper Bonavent, lægger ikke skjult på, at han glæder sig til samarbejdet:

- Michael kommer med stor kapacitet og erfaringer, som i den grad vil bidrage til at videreudvikle og forny Nordisk Film Biografer med gæsteoplevelsen i centrum, siger han i en pressemeddelelse og tilføjer: 

- Michael har gennem sin karriere arbejdet med stærke nationale og internationale forbrugerbrands med kvalitet og brandidentitet i højsædet, hvilket er kompetencer, vi hos Nordisk Film Biografer ser frem til at få tilført.

Lukker konsulentfirma

Michael Sørensen er uddannet cand.negot fra Syddansk Universitet, og han glæder sig til at tage hul på de nye udfordringer hos Nordisk Film Biografer, hvor han tiltræder den 7. oktober:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Jeg elsker film. Derfor er jeg begejstret over at have fået denne mulighed. Jeg glæder mig til at bidrage med at give endnu flere gæster Danmarks bedste biografoplevelse i Nordisk Film Biografer, siger han.

Michael Sørensen er p.t. ejer af konsulentvirksomheden Oomph!, men den lukkes ned i forbindelse med tiltrædelsen, oplyser Egmont.