Didrik Fjeldstad forlader stillingen som øverste marketingansvarlig for det skandinaviske luftfartsselskab SAS.

Det skriver det svenske marketingmedie Resumé.

- Jeg takker af efter tre fantastiske år med store transformationsopgaver, som jeg er stolt af at have gennemført, siger han til mediet.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Han fortæller videre, at beslutningen er truffet i kølvandet på en omorganisering hos SAS, hvor stillingen som Global VP Brand & Marketing splittes op.

En ny VP Marketing på plads

SAS oplyser til Markedsføring, at Didrik Fjeldstad har valgt at forlade selskabet ”for nye muligheder”, og at det sker efter en tre år lang transformationsrejse, hvor Didrik Fjeldstad har ”styrket brandets performance og kommet op med nye innovationer som House of Scandinavia (et fremstød ved SXSW, red.) og samtidig har reduceret de samlede omkostninger”.

Luftfartsselskabet oplyser endvidere, at den nuværende globale brand og marketing-organisation splittes op i to divisioner.

Marketing ledes fremover af Malin Gardeström, der er udnævnt til fungerende VP Marketing, mens brand-delen slås sammen med kommunikation under ledelse af Karin Nyman, der er VP Brand & Communications.

Denne afdeling hører organisatorisk under Chief of Staff, Carina Malmgren, hvor ”Brand” tidligere var en del af ”Brand & Marketing”.

Didrik Fjeldstad har før tiden hos SAS arbejdet med flere store, internationale brands. Herunder hos Carlsberg, hvor han var i over 10 år og sluttede som Global Marketing Director. Han kom til SAS i 2016.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.