Den danske forretnings- og brandstrateg, Martin Roll, har sagt ja til at blive tilknyttet det finske kommunikationsbureau Superson som ekstern rådgiver.

Roll skal rådgive Helsinki-bureauet og dets globale kunder om strategi, global ekspansion og brand marketing fra sin base i Singapore, og ifølge bureauet er det målet – sammen med Martin Roll - at udvide forretningen internationalt. Med Asien som første mål.

- Martin Rolls store internationale globale erfaring og viden om blandt andet Asien bliver et kæmpe aktiv for vores fremtidige succes, siger Samppa Vilkuna, CEO og partner hos Superson i en pressemeddelelse om den nye aftale med danskeren.     

Selv siger Martin Roll om den nye opgave:

Vi ser et stort fremtidigt potentiale for strategiske bureauer, der let og smidigt kan tilpasse sig lokale marketingvilkår. De traditionelle bureaumodeller er simpelthen for tunge her i den digitale tidsalder.

Bureauverden under forandring

Martin Roll har arbejdet med brands og strategisk udvikling gennem hele sin karriere. 

I 1999 tog han en INSEAD MBA, og rejste til Singapore, hvor han startede Martin Roll Company, der rådgiver om strategi, ledelse og brand marketing. 

Han er desuden en erfaren foredragsholder, forfatterog underviser på INSEAD og Nanyang Business School, og om sine nye opgaver for det finske bureau, siger han:

- Bureauverdenen undergår nogle ret store forandringer, og trenden med at hyre små enheder og enkeltpersoner understøtter dette. Superson har en unik specialistmodel, som rummer store muligheder. Jeg ser meget frem til at være med på denne rejse som en del af Supersons advisory board.          

Martin Roll kommer til at fungere som rådgiver for CEO Samppa Vilkuna og den globale ledelse, og han vil yde strategisk rådgivning til Supersons globale kunder.

Superson er stiftet i 2012 og har et netværk af mere end 250 kreative specialister.