I april blev Michala Svane udnævnt til Senior VP Sales & Marketing i Tivoli og rykkede dermed ind i Tivolis direktion efter tre år i den gamle have.

Nu er hun blandt de fem nominerede til Årets CMO.

Og spørger man, hvilken bil hun minder mest om, siger hun:

- Ja, først tænkte jeg radiobil. Jeg er jo i Tivoli, og den har egenskaber, som jeg sætter pris på. Den er hurtig i vendingen, unik og sjov.

ÅRETS CMO KÅRES 24. JANUAR 2020, HVOR DANSK MARKEDSFØRING SAMTIDIG FEJRER LANCERINGEN AF ÅRETS THE M LIST.

Michala Svane fortæller, at hun af kolleger blev opfordret til at overveje en Porsche 911, blandt andet på grund af styrken og accelerationsevnen.

- Min chef ville sikkert også sige, at den er dyr i drift, så den skulle det ikke være, siger hun. Michala Svanes endelige valg faldt på en VW ID Buggy: En modulopbygget, eldrevet bil, der fra leverandørens side beskrives som ”robust og æstetisk, klar og vejrbestandig.”

- Den kombinerer tysk pålidelighed og kvalitet med fornyelse med mennesker og teknologi in mente. Den udstråler vitalitet og energi, og så har den offroad dæk, så den også leverer i terræn. Det passer meget godt på mig, siger Michala Svane, der uddyber:

- VW er et brand, der følger med tiden og ændrer sig med tiden samtidig med, at de er tro mod sig selv.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Køreglæde

Michala Svane peger også på en anden vigtig faktor:

- ID Buggy har plads til køreglæde. Det er der også hos mig: Det er vigtigt med sjov og smil i mit team - også selv når vi skal ”køre” i udfordrende terræn.

Michala Svane begyndte sin karriere hos SOS International i 1995, hvor hun efter fem år sluttede som forretningsudviklingskonsulent.

Siden da har hun siddet i ledende roller inden for marketing, salg og kommunikation hos Danica Pension, PenSam og HK. Siden foråret 2016 har Michala Svane haft sin gang hos Tivoli, hvor hun i april blev udnævnt til Senior Vice President Sales & Marketing.

Hvordan kommer VW ID Buggys egenskaber til udtryk i dit arbejde?

- I høj grad i forbindelse med vores omfattende arbejde med digitalisering. Tivoli har med sine 176 år mange fine traditioner, som vi skal værne om - men vi skal også følge med tiden, siger Michala Svane.

Hun mener også, at køreglæden fylder meget:

- Jeg tror, mine kollegaer vil sige, at jeg er god til at bidrage til den positive stemning. At jeg er sjov at være sammen med og har smil på læben - også når der er travlt.

Hvad er du mest stolt af i det forgangne år?

- At vi er lykkedes med at transformere Tivolis traditionelle årskort til en digital abonnementsmodel. Vores gæster har taget det til sig i en sådan grad, at omsætningen på årskort år til dato er vokset med 16 procent sammenlignet med samme periode sidste år, siger Michala Svane.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.