70-årige Hans Therp, hovedaktionær og adm. direktør gennem 35 år i den børsnoterede marketing-koncern Bording Group, overlader nu hjørnekontoret til sønnen Bernt Therp, fremgår det af en pressemeddelelse.

Bernt Therp har de foregående tre år været Chief Digital Officer (CDO) i den 225 år gamle virksomhed, der i 2018 omsatte for 650 millioner kroner.

Koncernen omfatter bl.a. de digitale bureauer Umwelt og Nordlid, som virksomheden ejer størstedelen af.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi mener timingen til generationsskiftet er den rette nu. Selskaberne i Bording Group står stærkt, men når det er sagt, så står vi foran konstant transformation og massive investeringer i tech-iværksættere og softwareløsninger, siger Hans Therp.

- Og her rykker den yngre generation ind med et nyt og digitalt mindset samt en indsigt i nye teknologier, som Bording Group har brug for nu, fortsætter han.

Bernt Therp er uddannet MSc. Finance & Strategic Management fra Copenhagen Business School. Han er også tidligere direktør for Omnicom Media Groups marketing analytics enhed, Annalect.

Klar til millioninvesteringer

Bernt Therp har i CDO-rollen sat sit aftryk på et strategiskifte, der sidste efterår udstak en ny kurs for Bording Group, der bl.a. indebærer tocifrede årlige millioninvesteringer i iværksættere og softwareudvikling.

Derudover har han i samarbejde med koncernens datterselskaber medvirket til udvikling af nye digitale løsninger til markedet samt opkøb.

Hans Therp fortsætter som menigt medlem af bestyrelsen i Bording Group, men træder helt ud af bestyrelserne i datterselskaberne og overlader posterne til Bernt Therp.  Hans Therp fortsætter i bestyrelserne i Bording Groups associerede selskaber.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.