Den danske adtech-virksomhed Adform, der laver software til onlineannoncering, har ansat Michael Holmberg Andersen, der bliver ny Chief Development Officer (CDO) i selskabet. 

Det oplyses i en pressemeddelelse, hvor det fremgår, at Michael Holmberg Andersen først og fremmest skal sikre, ”at Adform bibeholder sin position som et af verdens førende firmaer på det globale marked, når det kommer til køb og salg af onlineannoncering.”

- Jeg er enormt glad og ydmyg over den store opgave, som ligger foran mig i det nye job. Adform er en danskejet virksomhed med global succes og har en unik teknologi og en uafhængig og integreret adtech-platform, siger Michael Holmberg Andersen i meddelelsen. 

Han fortsætter: 

- Vi skal fortsætte med at være markedsleder indenfor adtech, og det kræver, at vi bliver ved med at være innovative og være på forkant med teknologien. Det er Adforms 18-årige historie et godt eksempel på, og det glæder jeg mig til at bygge videre på i mit nye job. 

På globalt plan tæller danske Adform omkring 700 medarbejdere, der er fordelt på 29 kontorer i 26 lande. 

Michael Holmberg Andersen kommer fra en stilling som CTO i Business Intelligence-virksomheden Targit. Tidligere har han været tre år hos KMD, og før det var han i mere end 20 år en del af den danske IT-virksomhed SimCorp. 

- Med Michael Holmberg Andersen som ny CDO har vi fået en fantastisk kapacitet ombord. Han har med sine mange år i den internationale IT-branche stor ledelseserfaring med drift og udvikling af softwareprodukter på det globale marked. Vi ser frem til samarbejdet med Michael og er sikre på, at han med sin baggrund og ledelsesstil vil passe godt ind i Adform og styrke vores markedsposition yderligere, siger Gustav Mellentin, CEO i Adform, i pressemeddelelsen. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.