BrandFactory Danmark A/S, der er blandt landets største virksomheder inden for visuel kommunikation, branding og butiksindretning, har fået ny CEO.

Det drejer sig om Maria Beck-Tange, der også bliver en del af den nordiske koncernledelse i BrandFactory. Hun afløser BrandFactorys mangeårige CEO, Réne Rafn Hansen.

Det danske selskab er en del af den svenske BrandFactory-koncern, som årligt omsætter for over en milliard svenske kroner i Sverige, Norge og Danmark.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

BrandFactory Danmark A/S havde i 2018 i gennemsnit 119 medarbejdere og landede et underskud på 14 millioner kroner, hvilket i vid udstrækning skyldtes konkursen hos én stor kunde: TOP-TOY.

Masser af erfaring

Maria Beck-Tange kommer til BrandFactory fra en stilling som dansk Country Manager for Flügger Group A/S.

Derudover har hun blandt andet været hos Dansk Shell A/S i flere forskelllige stillinger, og hun har ”omfattende strategisk erfaring inden for organisationsudvikling og optimering”, som det formuleres i en pressemeddelelse udsendt i forbindelse med udnævnelsen.

- Markedet er i en rivende udvikling. Vi har derfor haft fokus på at finde en CEO med indgående kendskab til samspillet mellem salg, udvikling og produktion, lyder det fra Annica Axelsson, Group CEO for BrandFactory i meddelelsen.

- Vi er overbeviste om, at Marias erfaring med at styre forandringer vil være stort aktiv i vores løbende tilpasning til markedet. Vi er glade for at kunne byde velkommen til Maria, der sammen med den øvrige direktion skal styrke og udbygge vores markedsposition, fortsætter hun.

Maria Beck-Tange tiltræder i sit nye job 1. august.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.