Københavns Lufthavne har ansat en ny marketingchef og udvider samtidig stillingen til også at rumme ansvaret for Customer Experience.

Valget er faldet på Pernille Helweg, som dermed får ansvaret for at udvikle den digitale kunderejse og "udvide de rejsendes kendskab til stedets mange shopping-muligheder og gastronomiske oplevelser."

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Målet er, lyder det i en pressemeddelelse fra den nye Head of Marketing & Customer Experience, at ”lufthavnen skal være rejsens første destination.”

- Københavns Lufthavn er et fantastisk brand med helt unikke forudsætninger for at skabe den bedste oplevelse for passagererne, uanset hvor de er i deres kunderejse - på vej ud, på vej hjem, på vej videre, siger Pernille Helweg om opgaven.

Bred erfaring

Pernille Helweg kommer fra en stilling som Senior Strategic Consultant hos Nordlid, og har i øvrigt erfaring fra ”begge sider af bordet”.

Før Nordlid var hun marketingchef i Alm. Brand i mere end fem år, og før det arbejdede hun som henholdsvis Account Director hos We Love People og Senior Account Manager hos Hjaltelin Stahl.

I sit nye job trækker hun også på egne rejseerfaringer, siger hun:

- Det er efterhånden en tradition for familien at starte vores rejse uden stress og jag, og med tid til at spise en hyggelig morgenmad og gå i butikker inden flyveturen, siger hun i meddelelsen og tilføjer:

- Jeg ser frem til at udbrede og udvikle den oplevelse til endnu flere passagerer – og til at fortælle historierne om både de stærke danske brands og de store internationale power brands, der har til huse i lufthavnen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.