Jimmy Schougaard, der siden 2012 haft internationale topposter i en af verdens største reklamebureaukæder, WPP-ejede Ogilvy, har skiftet job.

Han har forladt stillingen som global chef for kompetenceområdet Customer Engagement & Commerce hos Ogilvy til fordel for et job som President, EMEA, for IPG Mediabrands-bureauet Reprise Digital.

– Jeg skal ikke lægge skjul på, at det ikke var nogen nem beslutning at sige farvel til Ogilvy og WPP, hvor jeg har arbejdet de seneste knap 17 år. Jeg har virkelig haft en god tid i Ogilvy og i hele WPP-gruppen, hvor jeg har fået masser af udfordringer gennem tiderne, siger Jimmy Schougaard.

Svært fra Danmark

De seneste år ”har det dog været sværere for ham at udøve den indflydelse på de helt store beslutninger i Ogilvy og WPP,” han gerne ville. 

– Jeg vendte hjem til Danmark med familien for godt tre år siden, og da resten af ledelsen er placeret i New York, har rollen været svær, siger Jimmy Schougaard.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?