42-årige Stine Staal er ny ansvarlig for den danske afdeling af den nordiske PR-platform Mynewsdesk.

- Det er en kæmpe gevinst, at vi har fået Stine ind. Hun har en knivskarp forretningsforståelse og en god indsigt i salg. Det er lige det, vi skal bruge, lyder det fra Martin Karlsson, som er Global Sales Officer i Mynewsdesk, i en pressemeddelelse.

Fra Stine Staal, der tidligere har høstet masser af erfaring hos blandt andre Berlingske, Politiken, JP/Politiken, MetroXpress og Eniro, lyder det, at hun er havnet på den rette hylde.

- Jeg har fulgt Mynewsdesk fra sidelinjen, og der er virkelig fart over feltet. Det startede i sin tid som et værktøj til pressemeddelelser, men nu er vi jo der, hvor vi kan kalde det en 360-graders PR-virksomhed, fordi vi arbejder hele vejen rundt om brandet og dets udfordringer, siger hun.

Mynewsdesk, der er grundlagt i Sverige i 2003, er i dag blandt Nordens største virksomheder inden for digital PR og kommunikation. Alene i Danmark havde virksomheden sidste år en vækst på 30 procent.

- Mynewsdesk har haft en vild vækst både internationalt og på det danske marked, der ikke ser ud til at stoppe. Vi har netop opkøbt Mention, der monitorerer digitale medier i hele verden, og de er et stærkt supplement til vores service. Så det er en spændende rejse at være med på, siger Stine Staal.

AI på vej hos Mynewsdesk

Selvom Mynewsdesk nok mest er kendt blandt kommunikationsfolk for deres presserum med et verdensomspændende journalistnetværk, så udvikler og producerer de også indhold på tværs af platforme. Og der er mere i støbeskeen.

- Tidligere havde en kommunikationsmedarbejder ansvar for pressen, and that was it. I dag skal man mange steder kunne jonglere flere forskellige discipliner, der bevæger sig fra traditionelt pressearbejde, til strategisk kommunikation over markedsføring og salg, siger Stine Staal.

- Det, vi kan se, der kommer til at blive helt afgørende fremover, er AI og datadrevne indsigter. Og samtidig med, at det hele bliver mere teknisk, ser vi også, at der er et endnu større behov og en endnu større efterspørgsel på gennemsigtighed.

- Derfor gør vi blandt andet rigtig meget ud af at videndele og uddanne virksomhederne, så de selv kan komme med helt ind i maskinrummet, slutter Stine Staal, der tiltrådte stillingen som dansk Country Manager d. 1. august.