Bureauet Drum Cph vandt en Rambuk - sammen med PHD, Kompas og Splay One – for kampagnen ”Tune Ind” for Det Kriminalpræventive Råd.

Vi har bedt Drum Cphs CEO, Claus Andersen, sætte ord på året, der gik – og året, der kommer: 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Årets kampagne var …

- For mig personligt har det været ”Ræk Ud”, som vi har lavet sammen med Det Kriminalpræventive Råd. Ikke bare arbejdsmæssigt, men også emotionelt. Sammen med TV 2 Echo og en række andre partnere har vi lavet en kampagne, der sætter lys på psykisk vold og dens konsekvenser. Den fortæller nogle historier, som både er dybt hjerteskærende, men også viser styrke og overlevelseskraft. Det har rørt mig.

Årets jobskifte var …

- Mark Zuckerberg. Den ene dag stod han i spidsen for et af verdens mest beundrede brands. Den næste var han under beskydning fra alle sider. Jeg tror, han selv synes, at han har fortjent sin juleferie i år.

Årets overraskelse var …

- Jeg kan simpelthen ikke sætte fingeren på én ting. Jeg synes, at jeg løbende ser nye vinkler på problemstillinger og kampagner, som tænker nyt og som overrasker. Kombineret med den teknologiske udvikling, er det svært ikke at blive overrasket over noget nyt hver dag.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hvilke marketing-kanaler vil vokse mest i 2020? 

- De seneste år har tilhørt de taktiske kanaler og de store tech-giganter. Men jeg håber, at 2020 giver mere luft til de kanaler, som er i stand til også at levere følelsesmæssig effekt til brands. Kanaler som ikke kun kan dokumentere direkte resultater i salg, likes eller flygtig reach, men også i form af opbygning af brands.

Hvilken bureautype vil vokse mest i 2020?

- Fremtiden tilhører de bureauer, som kan udvikle ideer og koncepter, der er kanal-agnostiske. Koncepter, der ikke kun eksisterer i 30 sekunders TVC’er, i CRM-programmer eller på social. Men som er universelle og kan eksekveres på tværs af platforme og udnytte de teknologiske og emotionelle muligheder, hver platform tilbyder.