Dorte Tandrup, der de seneste tre et halvt år har stået i spidsen for NENTs marketing og kommunikations-organisation i Danmark, rykker 17. juni til en nordisk rolle som ”VP Nordic Sales & Marketing i Viaplay”, fremgår det af en pressemeddelelse.

Her får hun bl.a. det samlede ansvar for Viaplays marketing- og brandstrategi på tværs af de nordiske lande.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Dertil kommer opbygningen af et team, der skal understøtte de enkelte landes marketingaktiviteter.

I forbindelse med Dorte Tandrups nye rolle i Sverige, bliver det 42-årige danske Flemming Fjeldgaard, der overtager ansvaret for den danske marketing og kommunikations-organisation.

Flemming Fjeldgaard blev i 2017 udnævnt til ”Head of Viaplay” i Danmark, og den rolle fortsætter han i sideløbende.

- Dortes indtræden i det nordiske Viaplay-team er en fantastisk nyhed for hele Nordic Entertainment Group, da hun, med sine solide marketingkompetencer og store kommercielle mindset, vil kunne forstærke Viaplay – både lokalt og nordisk, lyder det fra Kim Poder, Group CCO i NENT Group og CEO NENT Danmark, i pressemeddelelsen.

- Samtidig har Flemming Fjeldgaard, siden han overtog ansvaret for Viaplay i Danmark, opnået enestående resultater, så jeg kan ikke pege på en stærkere og mere kompetent efterfølger end ham, fortsætter Kim Poder.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.