Marketingorkestrerings-specialisterne hos Mano har kigget om på den anden side af kloden for at finde manden, der netop er tiltrådt en nyetableret rolle som Chief Operations Officer på bureauet.

Det drejer sig om Thomas Sonberg, der er hentet i Kina, hvor han var Head of Strategy hos Dentsu Aegis Network i Shanghai, og han mener, at Mano har ”en unik position i marketinglandskabet”:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Fordi de bevidst har lagt sig mellem reklame- og mediebureauerne, hvor vigtige beslutninger ofte overses eller tilsidesættes, hvorved effekten af en ellers fantastisk kreativ idé ikke udnyttes.

Det har han selv oplevet i sit arbejde med brands som Coca-Cola, McDonald’s og Nokia, siger han, ”og den risiko ønsker virksomheder naturligvis ikke løbe, hvis de kan undgå det - hvilket Manos succes beviser, at de kan.”

Behov for at udvide

Før tiden som Head of Strategy hos Dentsu Aegis i Shanghai var Thomas Sonberg ansvarlig for internationale kunderelationer på forskellige reklamebureauer i Asien og i Danmark: Herunder Young & Rubicam i Singapore og Reputation og BBDO i Danmark.

Og hos Mano er co-founder Jakob Stigler glad for, at det er lykkedes at lokke Thomas Sonberg ”hjem”:

- Vi har længe har søgt en efter en seniorprofil til at varetage det operationelle ansvar og hjælpe med at indfri vores vækstambitioner, siger han og tilføjer:

-  Vi har fået rigtig godt fat i nogle store multinationale virksomheder, så vi havde et behov for at udvide ledelsesgruppen med en COO for sikre, at vi er gearet til at imødekomme efterspørgslen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

En sjælden hybrid

Jakob Stigler motiverer valget af Thomas Sonberg som ny COO med disse ord:

- Thomas har en imponerende erfaring med at lede internationale kampagneudviklingsprocesser og integrerede teams på tværs af discipliner og partnere - og derfor også stor erfaring med de faldgruber, der påvirker kampagneeffekten, og som vi netop rådgiver vores kunder om. 

Videre kalder Jakob Stigler sin nye COO for ”en sjælden hybrid mellem en teamleder, projektleder og strateg”:

- Det betyder, at han både kan udfordre os - og hjælpe os med såvel den daglige drift og også orkestreringsstrategi, siger Jakob Stigler og tilføjer: 

- Sidst, men ikke mindst, betyder Thomas’ mange års erfaring fra Asien, at han kan bidrage med dyb indsigt på markeder, hvor flere af vores kunder søger vores rådgivning.  

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.