Hos mediebureauet Hilmar & Høgsberg har de ikke brugt mange timer i den varme sommer på at sippe kølige drinks og hvile ud i hængekøjen.

Derimod har de været i arbejdstøjet for at fintune det unge mediebureau, der har særligt fokus på rådgivning for landets små- og mellemstore annoncører.

I den forbindelse har bureauet endnu engang udvidet teamet. Denne gang med ansættelsen af Jakob Højgaard, tidligere Client Manager hos TV 2, i en ny rolle som Business Developer.

Før tiden hos TV 2 var Jakob Højgaard bl.a. med til at kickstarte og udvikle dagbladene MetroXpress og Nyhedsavisen i disses opstarts- og velmagtsdage.

I alt 15 års erfaring fra den danske mediebranche er det blevet til hidtil. Mest tid (10 år) har han tilbragt i TV-branchen, hvor han bl.a. har været markedschef hos TV3 og Brandcare Manager hos Discovery Networks.

Annoncører efterlyser sparring

Den nye ansættelse hænger ifølge Morten Hilmar, partner i Hilmar & Høgsberg, sammen med, at bureauet mærker en voksende efterspørgsel på strategisk sparring og forretningsudvikling fra kunderne.

- Jakob Højgaards stærke baggrund i mediebranchen og mange års erfaring på flere forskellige nationale medier har vægtet tungt i vores ansættelse af netop ham. Vi er sikre på, at han kan være med til at udvikle vores kunders forretning og tilbyde dem det seriøse samarbejde og den vidende medierådgivning, de har brug for for at udvikle deres forretning, siger Morten Hilmar.

Jakob Højgaard skal derfor i sin nye rolle bidrage med nye strategiske tanker og tiltag på eksisterende kunder samt opbygge sin egen portefølje af nye kunder.

- Jakobs indgående indblik i mediebranchen gør, at kunderne i ham vil møde en rådgiver, der kan placere stenene til den helt rigtige kunderejse med udgangspunkt i mediemuligheder tilpasset produktet og den specifikke målgruppe. Valget faldt ikke kun på ham på grund af hans solide erfaring, men også på grund af hans personlige egenskaber, slutter Morten Hilmar, partner i Hilmar & Høgsberg.