25. maj var det to år siden, at GDPR-lovgivningen trådte i kraft. Det har givet mange virksomheder hovedpine og oven i det, går vi også en tid i møde, der bliver uden tredjeparts-cookies.

Men hos adtech-virksomheden Adform, der laver software til onlineannoncering, mener CTO og medstifter Jakob Bak, at man skal være mere end varsom med at påstå, at GDPR og den amerikanske CCPA-lovgivning sammenholdt med et farvel til tredjepartscookies er et dødsstød til Programmatic, RTB og målrettet online-annoncering generelt.

– Reklamefinansiering er en fundamental del af rigtig mange brancher. Det er utænkeligt, at det skulle være i forbrugernes interesse – og dermed myndighedernes – at ændre dette, siger han.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?