Det digitale bureau Dept har ansat Mads Hantho som ny Programmatic Director. 

Det oplyses i en pressemeddelelse.

Mads Hantho har de seneste fire år været ansat hos Havas Danmark – de seneste to år som Head of Programmatic, med det ledende ansvar for eksekveringen af nordiske kampagner for kunder som KLM, LG, Philips og ALDI. 

Det oplyses, at Dept har opnået Google Cloud forhandlerlicens og licens for Google Marketing Platform i EMEA-regionen. Ifølge meddelelsen betyder det, at bureauets kunder kan købe deres egen Google licens, som giver dem ejerskab af data og kontrol over tech stack.

– Som led i at Dept netop er blevet forhandler af Google Marketing Platform og Google Marketing Cloud, har det været naturligt at investere i kompetencer indenfor Programmatic, som tidligere ikke har været et fokus hos Dept i Danmark. Med Mads på holdet kan vi omfavne en langt større del af vores kunders digitale behov, såvel i Danmark som internationalt og globalt. Det giver os en endnu mere holistisk tilgang til både det strategiske og eksekverende arbejde, vi laver, siger Sanne Huldalgaard, Managing Director hos Dept, i pressemeddelelsen. 

Mads Hantho kalder Dept for en ”enormt interessant virksomhed, som har en meget innovativ tilgang til måden at drive bureau på.”

– Der er et stort fokus på transparens, kundeinklusion og silonedbrydning mellem de digitale discipliner, hvilket passer med den efterspørgsel, jeg har set fra kunderne de senere år. Jeg glæder mig ekstremt meget til at kunne bidrage til den videre udvikling af Dept og arbejde med en forretningsmodel, jeg ser som fremtiden inden for måden at drive et digitalt bureau, siger han.