Interview dig selv og vind journalisternes gunst.
Det er groft sagt og med glimt i øjet en af konklusionerne, man kan drage af 103 erhvervs- og nyhedsjournalisters kåring af Mærsk-koncernens topchef, Nils Smedegaard Andersen, som den topleder, der gør sig bedst i medierne.
Kåringen falder nemlig under to måneder efter, at Jp.dk valgte at vise et webtv-interview med Nils Smedegaard Andersen, der var produceret af Mærsk selv – en episode der vakte stor debat i journalist-verdenen.
Det er for resten andet år i træk Nils Smedegaard Andersen topper undersøgelsen, der foretages af analysefirmaet Ifka.
Ifølge Ritzau får Nils Smedegaard Andersen især ros for at have åbnet virksomheden op for medierne. Desuden roses han for at være en dygtig kommunikator, der har formået at profilere virksomheden.
På andenpladsen finder man Vestas-topchef Ditlev Engel, samme placering som sidste år.
Tredjepladsen deles af Legos Jørgen Vig Knudstorp, Lars Rebien Sørensen fra Novo Nordisk og Tom Knutzen, Danisco.
Danske Banks Peter Straarup, Danfoss-chef Jørgen Mads Clausen og Stine Bosse fra TrygVesta har til gengæld alle oplevet at ryge bagud på listen.