Divisionsforeningen og godt halvdelen af landets 3F Superligaklubber er gået sammen om at skabe en ny, digital platform, der blandt andet skal gøre det lettere for fodboldfans i hele landet at købe billetter til kampene i Danmarks bedste fodboldrække.

– Klubberne er naturligvis meget forskellige, men de har grundlæggende de samme udfordringer i forhold til at drive kommunikationen med deres stakeholders, lyder det fra Esben Halding, Head of Business Development hos Divisionsforeningen, i en pressemeddelelse.

Han fortsætter:

– Derfor er en række af klubberne i 3F Superligaen blevet enige om at gå sammen om udviklingen af en ny fælles Content Management System (CMS), der blandt andet skal gøre det lettere for klubberne at sikre en hurtigere og mere relevant kommunikation med blandt andre fans og sponsorer.

Digitalt bureau valgt efter udbudsrunde

Den nye platform baseres på Umbraco CMS, og den opbygges ”headless”, hvilket vil sige, at frontend og backend er afkoblet fra hinanden.

Det oplyser Anders Thorup Nilsson, Client Director i det digitale bureau Novicell, som skal udvikle platformen i samarbejde med Divisionsforeningen og Superliga-klubberne, til Markedsføring.

Han kan også oplyse, at Novicell vandt opgaven efter en udbudsrunde, og at omfanget er af en sådan størrelse, at den ”havner i den øverste femtedel” blandt alle det digitale bureaus opgaver.

Den nye CMS-platform skal blandt andet gøre det muligt for fodboldfans at få ét login, der kan bruge på tværs af de deltagende 3F Superligaklubbernes digitale platforme, hvilket skal gøre det lettere for fodboldfans at købe billetter til deres holds udekampe.

– Det er en meget ambitiøs platform, som for alvor vil skabe et mærkbart digitalt rygstød for de 3F Superligaklubber, der er med i projektet. Platformen vil gøre det muligt for klubberne at få en endnu tættere dialog med alle os, der elsker fodbold, slutter Anders Thorup Nilsson.

Divisionsforeningen forventer, at den nye platform er i drift inden sommeren 2021, oplyses det i pressemeddelelsen.