Guld Barre skal igen være et af de stærkeste chokoladebrands i Danmark. Derfor går Toms i dag i luften med en ny brandingkampagne for chokoladebarren, der kom på markedet i 1933.

Bag kampagnen står det kreative bureau Twenty, der i 2021 blev tildelt opgaven med at give Guld Barren en stærkere position på chokolademarkedet. Produktionsselskab på kampagnefilmen er New Land med Bjarke Underbjerg som instruktør.

Kampagnen har fået payoffet ”Fordi små øjeblikke er guld værd”. Det skriver Twenty i en pressemeddelelse.

”Det har været vigtigt for os, at den nye platform er tro mod produktet. Toms Guld Barre er en lille dansk chokoladeplade i lækre varianter, som er pakket ind i guld. Derfor gør den sig godt til at fejre de små øjeblikke, som i overført betydning er guld værd,” lyder det i pressemeddelelsen fra Thomas Bjerg, medstifter af Twenty.

“Et dansk ikon”

Ifølge Sabine Wahl, der er Marketing Manager hos Toms, er målsætningen med kampagnen igen at løfte Guld Barren højt op i danskernes bevidsthed.

”Guld Barre er et dansk ikon, og vi håber naturligvis, at alle de nye tiltag vil få Guld Barre tilbage på sporet som et af Danmarks mest populære chokoladebrands,” lyder det fra Sabine Wahl.

I kampagnen ser vi en mor, der med udgangspunkt i tidens gang mindes de mange små øjeblikke, som fylder hendes liv med kærlighed. Og netop den emotionelle vinkel har kreativt været vigtig for Toms.

”Den emotionelle værdi gør en forskel, når forbrugerne beslutter hvilken chokoladeplade, der skal med hjem. Kampagnen skal forløse produktets værdi og kommunikere klart, hvorfor man skal vælge Guld Barre,” udtaler Sabine Wahl og tilføjer:

”Vi har gjort det med respekt for vores arv, og det gælder også, når vi hen over sommeren lancerer vores opdaterede design og produkt. Med den samlede indsats er jeg slet ikke i tvivl om, at vi kan blive hele Danmarks Guld Barre igen,” lyder det.

Kampagnefilmen kommer både i en 30 sekunders udgave, der skal køre ud digitalt, på tv og i biografer for at etablere payoffet. Derudover er der også en længere film på over et minut.

Mediebureau på kampagnen er OMD.

Du kan herunder se først den lange udgave af kampagnefilmen samt den korte version på 30 sekunder.

Bureauet og Toms oplyser ikke, hvad økonomien er i kampagnen, men Sabine Wahl skriver i en mail til Markedsføring, at “det er en af de største satsninger på et enkelt brand, vi har foretaget i lang tid”.

Her kan du se den lange kampagnefilm fra Toms, Twenty og New Land:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

Og her kan du se den korte udgave:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger