Lanceringen af Carlsbergs bæredygtige 6-pack, Snap Pack, har trukket markant mere opmærksomhed end forventet. Bag arbejdet står to PR-bureauer, der nu har sikret sig genvalg hos bryggeriet.
21. februar 2019Det går støt fremad i den danske PR- og kommunikationsbranche, men fremgangen trues nu af mangel på kvalificeret arbejdskraft, advarer Daniel Møller Jensen fra Dansk Erhverv.
13. februar 2019Formanden for PR-udvalget i Kreativitet & Kommunikation, Kresten Schultz Jørgensen, mener i modsætning til Espen Højlund, CEO for Advice, at de etiske regler i PR-branchen er skarpe og dækkende, men han er åben over for en debat.
13. februar 2019Falck-sagen har givet Advice dybe ridser i lakken. Topchef Espen Højlund sender en undskyldning til branchen - og efterlyser samtidig ”fastere rammer” og ”noget mere forpligtende” end det nuværende etiske kodeks indeholder.
12. februar 2019Peter Goll, der mandag undskyldte for sin ageren i Falck-sagen, var i 2009 involveret i en anden prekær PR-sag som CEO for Geelmuyden Kiese. ”Sagen er arkiveret under til skræk og advarsel," fortæller PR- og kommunikationsbureauets nuværende CEO.
07. februar 2019Falck-sagen har givet Advice ridser i lakken. Nu fortæller bureau-boss Espen Højlund, at han første gang hørte om sagen i 2015.
06. februar 2019Lørdagens statement fra Advice er blevet analyseret af en ekspert, der ikke er imponeret.
06. februar 2019Dansk Energi har fortsat tillid til Jesper Gronenberg, der sad centralt placeret, da Falck sværtede konkurrenten BIOS til.
05. februar 2019En af de centrale kommunikationsansvarlige hos Falck i forbindelse med sværtekampagnen mod BIOS, Peter Goll, bryder nu tavsheden: ”Der blev handlet for meget med følelserne frem for med fornuften”, erkender han. Golls nuværende arbejdsgiver freder ham.
04. februar 2019Branchen bør se indad i kølvandet på den såkaldte Falck-sag, lyder det fra flere sider.
04. februar 2019Jesper Højberg, stifter og medejer af Advice, der lørdag bekræftede at være det hemmelige bureau i Falck-sagen, har i lighed med med bestyrelsesformand Nicolaj Vang Jessen fortsat fuld tillid til Advice-ledelsen.
04. februar 2019Espen Højlund, der er CEO i Advice, fortæller nu, at bureauet i det skjulte arbejdede for Falck, da konkurrenten BIOS skulle sværtes til.
02. februar 2019Nye oplysninger i Falck-sagen afslører, hvordan samarbejdet med de eksterne PR-bureauer og -konsulenter forløb samt hvor meget Falcks øverste ledelse kendte til sværtekampagnen.
01. februar 2019Den danske PR-branche har siden 2009 haft et etisk kodeks. Læs det her.
01. februar 2019Konkurrencerådet har kortlagt, hvordan Falck greb sværtekampagnen mod konkurrenten BIOS an.
31. januar 2019I 10 år har Lene Balleby stået i spidsen for Kongehusets kommunikation. De sociale medier fylder i dag mere end nogensinde. Men SoMe-eventyret er ikke uden risici, erkender Balleby. Inden ”et helt særligt år” slutter, tager hun Markedsføring med i det kongelige maskinrum for branding og kommunikation.
23. december 2018Det danske kongehus bruger blandt andet de sociale medier i kampen mod myter, forklarer kommunikationschef.
18. december 2018Det var helt ok, at Kronprinsen i sommer pludselig indtog Smukfest-scenen, lyder det fra Kongehusets kommunikationschef.
16. december 2018Kommunikationen i forbindelse med prins Henriks død skulle give danskerne ”mulighed for at følge med”.
16. december 2018Den enorme online-platform Amazon er en alvorlig konkurrent til ”almindelige” virksomheder, viser ny analyse fra IUM. Når først Amazon er inde på et marked som fx Tyskland og UK, rykker handlen hos alle aldersgrupper online.
13. december 2018