Så sker der nyt på broen, der binder Ørseundsregionen sammen. Det omfatter bl.a. en redesignet hjemmeside og en app til smartphones.

De nye kanaler lanceres i en kampagne, der til sammen er Øresundsbroens, eller Øresundbrons som det hedder på "business-dansk", største satsning nogensinde overfor privatkunder ifølge en pressemeddelelse.

- Øresundsbron satser bevidst på privatkunderne for at øge trafikken over broen. Vi har omkring 250.000 kunder med BroPas, hvoraf mange kom til under den seneste kampagne. Nu tager vi næste skridt og hjælper dem med at finde oplevelser og rabatter på den anden side af Øresund, så de kører oftere, siger Fredrik Jenfjord, salgs- og markedsdirektør hos Øresundsbron.

I kampagnen, som kører i både Danmark og Sverige, indgår annoncer samt radio- og tv-reklamer. I reklamerne møder du de to medarbejdere i betalingsanlægget som i tidligere reklamefilm lærte danskerne og svenskerne at sige "Halv pris med BroPas!". Det betyder også et farvel til det hidtidige univers, hvor 

"I deres iver efter at hjælpe kunderne til at betale den laveste pris" går de nu til yderligheder, lyder det. I den ene film løfter de biler fra fuld-pris-banen til halv-pris-banen. I andre film er de på restaurant i forklædning og sørger for, at BroPas-kunderne får deres rabat.

- Vi vil gerne anvende humor for at fremme budskabet, og vi tror, at genkendeligheden bidrager til, at man synes, det er sjovt at se de to medarbejdere løfte biler og spionere, siger Fredrik Jenfjord.

Reklamebureauet Advance i København står for koncept og udvikling, ikke bare af hjemmesiden, app'en og nyhedsbrevene, men også af kampagnen.

- Det er en spændende rejse for os at være med til at forvandle Øresundsbron fra at være et stykke asfalt over vandet til at være en facilitator og inspirator til besøg på den anden side af sundet. Øresundsbron bygger en ny platform, som skaber nyeforretningsmuligheder, siger kontaktdirektør Mette Hørdum fra Advance.