Det er bestemt ikke altid, smart-smart reklame er det bedste værktøj til at nå forbrugerne. Det beviste fynske Daloon med to enkle tegnefilms-inspirerede film om fastfood-fordelene.

Og Daloon vandt endda to priser ved amerikanske Hermes Creative Awards, begge for online-reklamefilm fra den Daloontid kampagne, virksomheden satte i søen i foråret.

Hermes Creative Awards er en kreativ pris, der arrangeres af den amerikanske Association of Marketing and Communication Professionals (AMCP). Juryen består af medlemmer af AMPC.

Filmen "Bordfodbold" fik platin, mens filmen "Gæt en sang" fik guld. Ideerne til begge film er skabt på det nu lukkede bureau Andersen & Blæsbjerg af et team, der i dag sidder på Clockwork Reklamebureau i Odense.

Filmselskabet Mermaid i Aarhus stod for optagelserne.

– Daloontid-filmene er skabt til en dansk målgruppe, familier hvor kvalitetstid kan være en knap faktor, og hvor Daloon kan være hurtig løsning, man kan servere med god samvittighed. Men manglen på tid i hverdagen gælder også i mange andre lande, og vi er glade for, at en amerikansk jury også værdsætter de små historier, fortæller Commercial Director Bjarne Dahl fra Daloon.