Det danske bureau WeThink har udviklet en Shopper Marketing-strategi og et koncept, der har fungeret godt i DYI for Velux.

Derfor skal konceptet nu videreudvikles og lanceres i flere lande.

Christian Hedegaard Müller, Regional Product Manager hos Velux, fortæller i en pressemeddelelse, at selskabet de seneste år har foretaget de største investeringer i firmaets historie.

- Så i dag har vi et fuldt optimeret produktprogram, hvor særlig vores nye ovenlysvinduer sætter nye standarder for energieffektivitet. Samtidig har vi i samarbejde med bureauet WeThink skruet på knapperne, hvad angår detailkommunikationen af vores produkter og skabt et nyt Shopper Marketing-koncept.

Ghita Algreen Holst, Strategic Director hos WeThink, fortæller, at bureauet blev kontaktet af Velux, der ville forbedre deres kommunikation i DYI.

Og samtidig få mere og bedre dialog med kunderne såvel som forhandlerne.

- Løsningen blev det, vi kalder V7-konceptet, som er et Shopper Marketing koncept, hvor vi følger shopperne, fra de kører ind til byggemarkedet og videre ind igennem forretningen via syv zoner, herunder i relaterede kategorier. Konceptet blev testet på det polske marked i 2013, og blev efterfølgende eksekveret ud på de øvrige central- og østeuropæiske markeder april 2014 med et kæmpe kick- off, siger hun.