Hvorfor ikke indlede 2019 med inspiration i verdensklasse? Her kommer et forslag, eventuelt givet som en smuk julegave med et perspektiv, der kan bruges til noget.

– Sustainable Brands inviterer til en halvdags-konference torsdag den 24. januar, og den konference er proppet med high profile internationale talere og tankevækkende indhold om branding, purpose og bæredygtighed, siger Thomas Kolster, Danmarks Mr. Goodvertising.

Kolster arrangerer konferencen, der bærer titlen Sustainable Brands Nordic, sammen med Sustainable Brands Paris.

– Det er bare med at positionere dit brand allerede i starten af 2019, så du er konkurrencedygtig i 2020 og parat til at positionere din virksomhed i markedet.

Hvem kan du lokke med?

– Du vil bl.a. møde S​tanford-professoren James Ehrlich,​ som er ved at bygge verdens første skalerbare by, der er 100 pct. pct. selvforsynende med energi og mad: ReGen Villages. Hvad betyder det for din forretning, hvis du er et supermarked eller energiselskab? 

– Eller hvad med Cannes Lions Grand Prix-vinderen Mathias Wikström,​ der står bag en ny bank, Doconomy,​ som dokumenterer og CO2-neutraliserer folks forbrug. Aland Index hed den award-vindende kommunikation. er. 

Doconomy og den tilknyttede bank gør det muligt for dets kunder ikke bare at se CO2-fodaftrykket af deres forbrug, men ligeledes at kompensere det – og oftest uden at have en krone op af lommen. 

– Kundens favorit brands kan nemlig vælge at gøre dette på kundens vegne. Dette er første gang en finansiel institution går så langt for miljøet – men ultimativt viser det, hvad kreativitet kan gøre, hvis man ikke ser begrænsninger, blot på mulighederne. 

– Der er også strategi-indlæg bl.a. fra aktivist-brandet T​ony's Chocolonely​,

Tony’s er et anti-slaveri chokolade-brand, som har oplevet kraftig vækst med dets autentiske budskab. Der er meget de større brands kan lære fra de små, hvor purpose ikke er påklistret, men bagt ind i produktet. 

Eller hvad med Interface,​ som igennem deres tæpper viser hele deres bæredygtighedsrejse fra et tæppe af fiskenet til et tæppe, der suger CO2-fra atmosfæren. Det er da en ambition, der vil noget, ikke sandt?

Fakta

  • Konferencen foregår i C​arlsberg Museums historiske omgivelser t​akket være Carlsberg Group. Det sker torsdag den 24. januar 2019 fra kl. 13.00-18.30. 
  • Konferencen arrangeres af den internationale marketingaktivist og forfatter, T​homas Kolster​ fra Goodvertising sammen S​ustainable Brands Paris.​ 
  • Sustainable Brands Nordic er den skandinaviske opvarmning til Sustainable Brands’ europæiske konference, der foregår i Paris 23-25 april.