Efter en ”forlovelse” på et halvt års tid har dialog- og webbureauet Magnetix ladet sig smede i hymens lænker med search marketing bureauet Adspire.

- Magnetix arbejder med datadrevet markedsføring, og vi har længe ledt efter nogle muligheder for at opruste på online analytics og search marketing. Google repræsenterer over halvdelen af al digital annoncering og langt over halvdelen af vores kunders webtrafik. Med overtagelsen af Adspire får vi styrket vores kompetencer markant inden for både organisk og betalt search, siger Martin Bochineck, der er adm. direktør i Magnetix.

Martin Bochineck fortæller, at Magnetix’ kunder i ekstrem grad efterspørger de kompetencer, som Adspire repræsenterer, og bureauet har derfor valgt at købe op, frem for at begynde på selv at bygge kompetencerne op via ansættelser.

- Det er en genvej for os, kan du sige, og vi er ikke i tvivl om, at vi med Adspire får nogle af de allerbedste kompetencer ind i huset.

Interessante kunder

Adspire arbejder med analytics, online marketing, søgeordsoptimering og paid search og tæller blandt andre Saxo Bank, eBay, Betsson og Georg Jensen på kundelisten. Fokus er på effektmåling og optimering, og for Andreas Backe, der er adm. direktør i Adspire, rummer det nye fællesskab interessante perspektiver.

- Vi ser store muligheder i at blive del af et større hus. Vi ønsker at koncentrere os om vores faglighed og ved at træde ind i Magnetix kan vi få gavn af de strukturer og systemer, som netop eksisterer hos en større virksomhed, siger han og tilføjer: ”Vi brænder dybest set mere for Googles API end for egen salgspipeline, og derfor er vi meget begejstrede for at blive en del af Magnetix”.

Magnetix-direktør Christina Rind Helsbro siger:

- Vi er nu 70 personer som udvikler kunderelationer på tværs af web, e-mail, mobil og social i Magnetix. Med Adspire styrker vi hele indsigtsdimensionen markant, så vi bliver endnu stærkere i at rådgive med udgangspunkt i data, fremfor kreative fornemmelser.

Parterne ønsker ikke at oplyse prisen på opkøbet.

Magnetix arbejder for nogle af de absolut største brands i Danmark, herunder Dong Energy, Ecco Sko, Falck, Coloplast, Interflora og Tivoli.

Adspire beskæftiger syv mand og betjener i dag en række store kunder, herunder Saxo Bank, Betsson og eBay.