I oktober 2010 blev den tidligere storbykæde Irma landsdækkende, da de overtog torvet.dk, som i dag har fået navnet irmatorvet.dk.

Fremover er det imidlertid målet, at online-omsætningen skal udgøre en langt større andel af kædens samlede salg, og nu har kæden valgt to nye partnere, som skal hjælpe med at indfri dén ambition.

Valget er faldet på Vertica sammen med Loft37. Loft37 skal levere interaktionsdesign og design, mens Vertica skal rådgive om de digitale muligheder og stå for udvikling og integration af løsningen og optimering af de bagvedliggende processer.

Når kunderne besøger irmatorvet.dk skal de inspireres og have samme gode oplevelse som i de fysiske butikker – og det kræver en gentænkning af hele den e-handelsløsning irmatorvet.dk er bygget på, en kompleks opgave, som Irma valgte at lægge i udbud.

- Vertica er kendt for at levere teknisk stærke e-handelsløsninger, der performer og binder centrale forretningsprocesser sammen. Vi er derfor meget trygge ved at have dem som garant for den tekniske kvalitet og leverance. Derudover har Vertica fra start af udfordret vores tanker omkring løsningens udformning med nye ideer til blandt andet søgning og konverteringsoptimering, som kan differentiere os fra konkurrenterne, siger Nicolaj Boysen, der er senior projektchef hos Coop Danmark.

Vertica har et solidt kendskab til detailbranchen gennem sit arbejde for nemlig.com, som fik FDIH’s e-handelspris i 2011, Bilka, Coop, Skagenfood og føtex, som de hjælper med e-handel og mobile koncepter.

Loft37 er blandt andet kendt for at have designet onlineshops for TDC og Birger Christensen. Bureauet har desuden redesignet novonordisk.com og designet websites for Toys R Us, Fætter BR, Telenor og PeopleGroup.

Irmas nye e-handelsløsning forventes lanceret i 2013.