1. januar 2006 introducerer Royal Unibrew en helt ny kildevandsserie, Egekilde, der vil blive solgt både med og uden brus.
- Med Egekilde-serien har vi et solidt udgangspunkt for at udfordre de eksisterende mærker på det danske marked, fortæller Steffen Hjermind, marketingchef i Royal Unibrew.
Lanceringen af Egekilde er et led i Royal Unibrews nye strategi for kilde- og mineralvand i Danmark, der samtidigt omfatter et stop af import og distribution af mineralvand fra italienske San Benedetto og svenske Ramlösa. Carlsberg overtog i 2001 den svenske vandproducent Ramlösa. Som følge af ejerforholdet overgår distributionen af Ramlösa til Carlsberg Danmark pr. 1. januar, 2006.
- Vores nye vand skal ud og vinde markedsandele og positioneres som et premium vandmærke, siger Steffen Hjermind.
Egekilde vil blive markedsført massivt bl.a. gennem massekommunikation og en række målrettede aktiviteter overfor de enkelte salgs- og distributionskanaler over hele landet.