Butikscentret Rødovre Centrum er langt fra en novice, når det drejer sig om digital og SoMe-marketing.

Tværtimod har centret aldrig været bange for at følge mavefornemmelserne, og i dag er Rødovre Centrum det shoppingcenter i Danmark, som har flest følgere og højest engagement på Facebook.

Det er selvfølgelig ingen tilfældighed, men skyldes i høj grad et tæt samarbejde mellem centret og deres digitale bureau, Spasiba.

- Gennem analyser i centret ved vi, at vores digitale tilstedeværelse er en af de primære inspirationskilder til kundernes besøg i centret.  Samtidig kan vi glæde os over at mere end 90.000 personer i vores markedsområde har valgt, at følge os på Facebook, siger Charlotte Andersen, marketingdirektør i Rødovre Centrum

- Effekten af de sociale medier er simpelthen for værdifuld til at blive overladt til en intern praktikant, og vi samarbejder derfor med Spasiba, fortsætter hun.

En konstant kamp

Selvom man som brand har mange ”fans” på Facebook, så betyder det ikke, at de ser, hvad der postes. Facebooks algoritme har gradvist ændret sig gennem årene, hvilket stiller større og større krav til content.

Som brand er man hele tiden nødt til tænke nyt og udfordre formatet for at nå sin målgruppe effektivt. Bl.a. derfor satser centret nu på Facebook Live.

- Udgangspunktet for udviklingen af det nye koncept er at involvere de mange følgere på Facebook gennem sjove og skøre live-indslag, som viser centret fra en anden side end det mere polerede image, som kunderne kender, siger Charlotte Andersen.

Hos Spasiba er tilfredsheden med Rødovre Centrum naturligvis stor.

- Vi er utrolig stolte over at have Rødovre Centrum som kunde på syende år. Vi arbejder stenhårdt med centrets digitale udvikling og optimering af de digitale kanaler, og det er en stor fornøjelse for os at arbejde med en kunde, som ikke blot stoler på vores kompetencer, men også er villig til at prøve nye koncepter som first mover - det gør at vores samarbejde er enormt spændende og givende, lyder det i kor fra de to stiftere af Spasiba, Jeppe Conrad Larsen og Nicolaj Sandberg.

Novopleco er partner

- Vi har været meget inspireret af de unge Youtubeeres evne til at formidle og fastholde den yngre målgruppe - de unge Youtube’ere er nutidens superstjerner. Det var derfor også naturligt, at vende blikket mod Youtube og søge efter potentielle værter til vore live-tv koncept på Facebook, og her er valget faldet på Novopleco, som er blandt de helt store YouTube-stjerner i Danmark.

Novopleco har 181.000 følgere på Youtube, og de har ret godt fat i den målgruppe, som Rødovre Centrum jagter med konceptet.

- Under vores første møde med Novopleco i centret, var der teenagepiger, der begyndte at græde, da de så dem – det siger vel lidt om den stjernestaus de har opnået. Samarbejdet med Novopleco giver med andre ord vores tv-koncept ”starquality” i den målgruppe, som vi ønsker, slutter Spasiba-stifterne.

Se et eksempel på samarbejdet her: