Mange B2B-virksomheder bruger stadig en stor del af marketingkronerne på traditionelle offline aktiviteter, og det er skam, mener det unge social media bureau Dijitall, der er specialiseret i annoncering og optimering af B2B-virksomheders tilstedeværelse på de sociale medier.

Dijitall blev skiftet i 2016, og det er drevet af tre unge iværksættere, der til dagligt er kandidatstuderende på Aarhus BSS.

- Vi i Dijitall oplever, at flere og flere B2B-virksomheder bevæger sig ud på de sociale medier og i stigende grad har fået øjnene op for potentialitet, lyder det fra Simon Christiansen, der er den ene af de tre partnere i bureauet, i en pressemeddelelse.

- Ikke desto mindre er det ofte med meget små skridt, og der er stadig rigtig mange B2B virksomheder, som endnu ikke har taget skridtet ud på de sociale medier, fortsætter han.

Han mener, at det særligt er de B2B-virksomheder, der arbejder med nicheprodukter- og services, som tøver.

Og det er en skam, mener det unge bureau, der ifølge Simon Christiansen oplever positive resultater fra de nichevirksomheder, de har hjulpet.

- Der ligger et stort uudnyttet potentiale for et utal af B2B-virksomheder, som enten ikke har fået øjnene op for mulighederne på de sociale medier, eller som ikke har kompetencerne og ressourcerne til at udnytte potentialet, slutter han.