B2B Marketing – Aarhus


Netværksleder: Thomas Clausen, Head of Digital Transformation, Saint-Gobain Nordic & Baltic Construction

Om netværket

Vi bevæger os mere og mere i de samme marketing-discipliner som B2C, men vi har blot et par ekstra bump på vejen. Salgsprocessen opfattes som fuldstændig rationelt betinget, og branding er dermed potentielt uvæsentligt. Så hvordan knækker vi koden til det? Vi skal være vores ansvar bevidst, for marketing kan om noget sikre, at virksomheden tænker på tværs af værdikæden og tilbyder et differentierende kundeudbud og det effektivt kommunikeret på tværs af alle kanaler. 

Marketing faciliterer, at virksomheden også er positioneret hensigtsmæssigt på den lange bane. Men vi har også mulighed for at tage større ejerskab og langt mere økonomisk ansvar helt ned igennem salgstragten og i de interne salgsprocesser – men hvordan, og hvilke krav følger med?

Der er et fortsat øget fokus på B2B Marketing, med især digitalisering som driver. Ejerskab og definition af Marketing er stadig under massiv forandring; hvor positionerer marketing sig strategisk og operationelt? 

Hvilke krav stiller det til Marketings egen selvopfattelse, når man eksempelvis skal være data- og procesejere? Hvordan angriber vi “the seamless experience” – at få connected, og dermed få bedst mulig værdi ud af sin Marketing tech-stack samt insights, data, assets etc. Eller er vi potentielt ved at tech drukne, og dermed uhensigtsmæssigt fjerner fokus fra vigtigere ting?!

Netværket er nyt – og dermed under opbygning.
Derfor er der en unik mulighed for at være med til at definere og præge sammensætning og tematikker helt fra start. Vi vil med udgangspunkt i netværksdeltagernes erfaringer og udfordringer forsøge at finde ”common ground” og fælles udgangspunkt. Som start benytter vi format og struktur fra vores B2B Marketing gruppe i København, som i dag tæller 24 medlemmer. Dette kan til en hver tid ændres eller omstruktureres – det er helt op til Netværket.

Målgruppe:
Netværket henvender sig specielt til marketing-beslutningstagere i virksomheder, der opererer helt eller delvist i et B2B marked. Du kan have specifik interesse eller ansvar for afgrænsede områder af B2B marketing (eksempelvis digital marketing, content, kreativ mv.) men nysgerrighed til at diskutere og dele synspunkter om hele B2B marketing-paletten er værdsat og alle er velkommen. 

Vi sigter efter et aktivt og deltagende netværk der bygger på faglighed, engagement og med et fællesskabs ønske om gode fag-/personlige relationer. Tillid og erfaringsudveksling er blandt grundelementerne, uagtet virksomhed eller bureau.   

Medlem af foreningen?
Betingelser(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Udbytte

  • Teoretisk men i særdeleshed praktisk funderet inspiration til at håndtere og udnytte de mest aktuelle problemstillinger som marketing ledere i B2B står overfor netop nu
  • Tværfunktionel ledelses-sparring med marketing ledere med ansvar for B2B i særdeleshed. Sammen tager vi et holistisk perspektiv på B2B marketing
  • Adgang til et fagligt netværk og mulighed for at knytte personlige relationer

Netværkets årshjul

2023

  • 26. april – B2B konference i Aarhus
    • Fællesspisning sammen med B2B KBH netværket til frokost
    • Separat tilmelding via Dansk Markedsføring
    • Sted: Comwell, Værkmestergade 2, 8000 Aarhus
  • 30. maj – kick-offB2B Marketing anno 2023, Muligheder & Udfordringer
    • Oplægsholder: Brian Egholm Andersen, Kvadrant
    • Tid: kl. 09.00-12.00
    • Sted: Erhvervsakademi Aarhus – Ringvej Syd 104, 8260 Viby
  • 23. augustHvordan kan Metaverset potentielt påvirke måden vi laver forretning på i fremtiden
    • Oplægsholder: Jakob Søderberg, SynergyXR
    • Tid: kl. 09.00-12.00
    • Sted: Erhvervsakademi Aarhus – Ringvej Syd 104, 8260 Viby
  • 5. september – Fælles netværksdag for alle netværk i Dansk Markedsføring
    • Program og sted: TBA
  • 27. oktober
    • TBA
  • 22. november
    • TBA

Pris

Det koster kr. 7.000,- ex. moms pr. år at deltage i et af vores netværk og det er kun medlemmer af foreningen, som kan deltage. Er du ikke allerede medlem, kan du blive det for så lidt som kr. 1.795. Du er velkommen til at ringe eller skrive til os ift. at finde det rette medlemskab til dig og din virksomhed.

Bliv en del af et af vores netværk

Vi hører gerne om din profil og din interesse for vores netværk. Vi sammensætter alle netværk med fokus på et match af ligesindede og relevante profiler. Samtidig afvejes antallet af pladser pr. netværk for at sikre god dynamik og dialog. For at blive en del af et netværk er det forudsat, at du er medlem at foreningen. Du kan læse mere om vores typer af medlemsskaber eller blive medlem her.

Interesseret i at vide mere?
Er du interesseret eller har spørgsmål kan du kontakte Philip Dueholm på mail: pd@markedsforing.dk eller tlf.: 3115 2527.