Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Madonna-metoden som medicin mod krise?

Man skal efterhånden kigge dybt i bakspejlet for at få øje på den tid hvor reklamebranchen var flyvende. Hvorfor, er der mange svar på. Nogle peger på de andre, andre peger på en selv. Men der er ingen tvivl om, at både forbrugere og kunder har nogle helt andre behov i dag, end dengang bureau-modellen blev udviklet.

For nogle få uger siden var der en dobbeltside i Børsens Mediemarked hvor Partners’ Bjarne Spellerberg Orfelt rigtigt nok konstaterede, at den mere stramme økonomi er kommet for at blive. Så hvad skal man gøre ved det?  Kunne man lade os inspirere af nogle af de, som er allerbedst til at forny sig?

Madonna er en kunster der gang på gang har genopfundet sig selv og formået at iscenesætte sig selv på helt nye præmisser og med helt nye kompetencer i sit team. Ligesom Lady Gaga er hun ikke bange for at trække i nye klude. Bag scenen søger hun for at have de rigtige rådgivere omkring sig, som kan se den nye verden og derigennem bidrage til hendes udvikling, både i forhold til form og indhold. De finder deres rådgivere, blandt de nytænkende komponister, instruktører etc. som hjælper dem med at genopfinde sig selv. Kunne man lade sig inspirere af disse kunstneres evne og metode til at forny sig? 

Jeg er ovebevist om, at de mange stærke kompetencer i branchen kan bruges i mange flere sammenhænge, end de bliver brugt i dag. Spørgsmålet er bare, hvordan de kommer mere i spil, så de kan generere mere værdi - både for de eksisterende kunder og for nye?

Josefine Campbell er serieiværksætter og innovatør. Desuden underviser Josefine på CBS og hos Lederne. Hun har tidligere fungeret som konsulent for virksomheder som Carlsberg Group, Kvadrat og OECD. Josefine er drevet af en passion for at forny og forbedre den måde vi driver virksomheder på. Se mere på www.josefinecampbell.com

Kommentarer